حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: حفظ حرمت ها، پرهیز از تفرقه و دو قطبی شدن، دوری از تندگویی و بی اخلاقی ها از مهمترین مؤلفه های تقوای سیاسی است؛ این اصول باید سرلوحه کار نامزدهای انتخاباتی و جریان های سیاسی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۷۵۶
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی در گفت و گو با روابط عمومی سازمان بسیج مداحان در حاشیه دوره آموزشی و هم اندیشی خواهران مداح سازمان بسیج مداحان کشور به بیان نکاتی درباره ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن پرداخت.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: «کوثر» صیغه مبالغه و به معنای خیر کثیر است؛ کوثر، سرچشمه خیرات و برکات بی پایان الهی است که خداوند متعال حضرت زهرا(س) را به عنوان کوثری به رسول خدا(ص) عنایت فرمودند.
وی اضافه کرد: کفار و مشرکان در یک عملیات تبلیغی دشمنانه، لقب «ابتر» را برای پیامبر اکرم(ص) انتخاب کرده بودند و در چنین شرایطی خداوند رحمان سوره کوثر را نازل کردند که این سوره کوچک دو معجزه بزرگ الهی را در خود جا داده است.
حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: نخستین معجزه این است که خدای متعال کوثر را به حضرت محمد(ص) عطا کرده است و چند ماه بعد از نزول این سوره، بانوی دو عالم متولد شدند؛ معجزه دوم این بود که همان شخصی که پیامبر اکرم(ص) را ابتر خوانده بود، هر ده فرزند خود را از دست داد و نسلی برای او باقی نماند.
کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: استعداد انسانی و عرفانی هر یک از انسان ها، کوثر شدن است؛ یعنی باید سرچشمه خیر و برکات شوند؛ همه مردم در اقتدا به حضرت زهرا(س) باید در مسیر کوثر شدن به حد و ظرفیت خودمان حرکت کنیم.
وی با اشاره به روز زن و مادر، تأکید کرد: زنان جامعه ما با الگوها فاطمی باید در مسیر کوثر شدن حرکت کنند و زمانی که شخصیت های کوثر گونه به حد نصاب برسند، شاهد زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) خواهیم بود.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، افزود: اقشار مختلف جامعه دینی وظیفه دارند که در این انتخابات سرنوشت ساز کشور شرکت کنند؛ همچنین درایت و جهت دهی نیروهای مؤمن و انقلابی به سمت شرکت در انتخابات به عنوان سرنوشت ساز ترین اتفاق کشور از دیگر وظایف نیروهای انقلابی است.
وی به تقوای سیاسی تأکید و تصریح کرد: مرحوم آیت الله بهجت در آستانه انتخابات همیشه به تقوای سیاسی تأکید می کردند و از همه جناح ها می خواستند که این اصل مهم دینی را مدنظر داشته باشند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی اظهارداشت: حفظ حرمت ها، پرهیز از تفرقه و دو قطبی شدن، دوری از تندگویی و بی اخلاقی ها از مهمترین مؤلفه های تقوای سیاسی است؛ این اصول باید سرلوحه کار نامزدهای انتخاباتی و جریان های سیاسی قرار گیرد.
وی توصیه کرد: از تخریب جریان های و دولت های قبل پرهیز شود و برنامه های مدیریتی خود را برای اداره کشور، ارائه دهند؛ نخبگان، عالمان، مداحان و تأثیرگذاران نقش ویژه ای در این انتخابات دارند.
ارسال نظرات