ناوگروه دریایی پاکستان در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفت
ناوگروه کشور پاکستان که متشکل از ناوشکن تیپ سلطان و ناوموشک انداز جرات به مدت سه روز و با پیام صلح و دوستی در منطقه یکم پهلو گرفت.
کد خبر: ۸۸۳۸۷۶۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به نقل از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حسین آزاد ظهر امروز در آئین استقبال از ناوگروه کشور پاکستان اظهار داشت: در راستای حفظ و ارتقای روابط بین دو کشور اسلامی ایران و پاکستان، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا، میزبان ناوشکن تیپ سلطان و ناو موشک انداز جرات است.

وی بیان‌داشت: این دو ناو و ناوشکن و کارکنان به مدت 3 روز در استان هرمزگان و شهر بندرعباس حضور دارند و ضمن انجام دیدار با مقامات عالی استان و بازدید از اماکن گردشگری سطح شهر بندرعباس و جزایر زیبای استان هرمزگان، تمرین مشترکی را در هنگام ترک بندرعباس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی دارند.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا تصریح‌کرد: تمرینات و برگزاری جلسات مشترک به‌منظور تبادل داشته‌ها و دانش دریایی و دادن این پیام که امنیت و آسایش و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند، فقط و فقط به کمک کشورهای منطقه قابل انجام است.

در ادامه این استقبال فرمانده ناوگروه کشور پاکستان گفت: پیام ما برای کشور جمهوری اسلامی ایران مثل دیدار یک برادر با برادر خودش است و ما حامل پیام صلح و دوستی و تقویت تمام روابط دو جانبه بین دو نیروی دریایی و دو کشور ایران و پاکستان هستیم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در سال‌های 2014 و 2016 ناوگروه پاکستان در ایران ملاقات و بازدید داشته و این بازدید و ملاقات هم در راستای همان بازدیدهاست و حامل همان پیام‌های صلح و دوستی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و پاکستان است.

آدمیرال فواد امین گفت: ما مطمئن هستیم ملاقات‌هایی که بین ما و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد باعث افزایش توانمندی‌ها و انتقال تجارب بین دو کشور نسبت به گذشته در سطح  بالاتری اتفاق می‌افتد.

فرمانده ناوگروه کشور پاکستان افزود: الحاق و همکاری بین دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور پاکستان باعث افزایش و دوام ایمنی، نه تنها در منطقه،حامل همین پیام برای تمام دنیا است.

ارسال نظرات