مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان مهمترین راه ارتباط و اتصال به خداوند را عمل به سیره شهدا عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۷۷۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: حجت الاسلام علی متین که در صبحگاه کاروانهای راهیان نور استان زنجان در اردوگاه شهید باکری خرمشهر سخنرانی می کرد، افزود: خدا را باید به خاطر حضور در راهیان نور شکر کرد؛ به این خاطر که با سیره رادمردان بزرگی که زندگی آنها نقشه راهی برای زندگی ماست، آشنا می شویم.

وی افزود: ما از سرزمین های نور که با خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آبیاری شده است، نورانیتی برای ادامه زندگی و تقویت آن که در نهایت، رسیدن به کمال الهی است، می گیریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان در ادامه با اشاره به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران راهیان نور کشور اظهار داشت: دفاع مقدس به عنوان یک ثروت ملی، ثروت مذهبی و دینی بزرگی است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است.

حجت الاسلام علی متین افزود: اگر انسان بخواهد از هر ثروتی بهره مند شود، باید آن را به فناوری تبدیل کند و اگر به فناوری تبدیل نشود نمی توان از آن استفاده کرد.

وی گفت: اگر دفاع مقدس به عنوان یک ثروت ملی مطرح می شود، از مصادیق بارز و یکی از ابزار بسیار مهمی که بتوان ثروت ملی را فناوری کنیم و نسل های سوم و چهارم انقلاب بتوانند همانند جوانان اول انقلاب که برای انقلاب ایثار کردند، راهیان نور است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان همچنین اضافه کرد: یکی از نعمتها و ثروتهایی که می توان از راهیان نور بهره گرفت، آشنایی با سیره شهداست.

حجت الاسلام علی متین در ادامه به خاطره ای از هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید علی اسکندری اعلی علیرغم مجروح شدن یکی از فرزندانش در جبهه، به اندازه ای به حضور در جبهه علاقمند بود که هرکاری برای متقاعد کردن او برای برگشتن به پشت جبهه و حضور در کنار فرزند جانبازش انجام می دادیم، کارساز نبود؛ تنها پاسخش این بود که هرکس به اندازه سهم خود در جبهه حق علیه باطل حاضر می شود و اگر به بیمارستان برگردم و عملیات 5 نصر آغاز می شود و من نیز از این عملیات می مانم.

وی افزود: شهدا، اسلام و ولایت و مردم را دیدند و در نهایت از خود گذشتند تا به شهادت رسیدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان اضافه کرد: یکی از ویژگی های مهم شهدا، اتصال به خداوند بود؛ نماز شب و گریه های شبانه شهدا یکی از دلایل اتصال به خداوند بود.

حجت الاسلام علی متین در پایان اظهار داشت: اگر زائرین سرزمین های نور ارتباط خودشان را با شهدا مستحکمتر کنند، رابطه شان با خداوند نیز متصل می شود و ارتباط بنده با بنده نیز درست خواهد شد و با استناد به آیات نورانی قرآن کریم، هرکسی که عمل صالح انجام دهد، محبت او در دل مردم می افتد.

ارسال نظرات