خبرهای داغ:
حاجیه تجلی، یک فعال سیاسی و دانشجوی پیروی خط امام با اشاره به مخالفت های خود در جریان پروتکل الحاقی ایران در سال های 82 تا 85 گفت: در سال 83 که برای این موضوع به مجلس رفتم، از من سوال شد که از کجا آمده ام؟ من پاسخ دادم از «وزارت آشپزخانه» و در این چند روز تازه متوجه شدم که چه جمله ی به جایی گفته بودم!
کد خبر: ۸۸۳۸۷۷۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، فروغ زمان تجلی تهرانی معروف به حاجیه تجلی، نویسنده کتاب های «نرم افزاران تباهی» و «استعمارنو در قالب معاهدات بین المللی» در نشست تخصصی که سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار کرد، در مورد اهمیت نقش زن و خانواده در ایران گفت: یک مساله بزرگی که امروز در جمهوری اسلامی با آن مواجه هستیم و دشمنان سعی دارند که آن را در کشور جمهوری اسلامی ما تضعیف کنند، نقش زن و خانواده است و همین مورد را جاسوسی که اخیرا دستگیر شده بود نیز گفت، اینکه ماموریت داشت برای از هم پاشیدگی خانواده در ایران برنامه ریزی کند.

وی افزود: تبلیغاتی که در حال حاضر در ماهواره ها انجام می شود و فیلم هایی که در هالیود تولید می شود نیز بر این مورد تاکید دارد و زندگی مشترک در حد یک همسایگی تنزل پیدا کرده است و حدود 40 سال پیش دختران و پسرهای جوان در آمریکا زندگی مستقل تشکیل می دادند ولی در حال حاضر اگر فرزندان نوجوان بالای 16 سال زندگی مستقل نداشته باشند، والدین آن ها را از خانه بیرون می کنند.

این دانشجوی مبارز دوران انقلاب، ادامه داد: در حال حاضر در کشور آمریکا اگر کسی می خواهد بچه ای را به فرزندی قبول کند از طرف دولت برای بچه ماهیانه مقرر می شود و بیمه او را نیز دولت بر عهده می گیرد و بدین ترتیب با دید اقتصادی به خانواده ها نگاه می کنند و ترجیح می دهند که سرپرستی بچه هایی را برعهده بگیرند که کمترین هزینه را داشته باشد، لذا انگیزه ای برای به دنیا آوردن و تربیت کودک ندارند.

وی تصریح کرد: 50 سال پیش در آمریکا بحث می شد که بزرگترین مشکل این بود که خانواده ها از بین می روند اما در حال حاضر چنین مشکلی وجود ندارد زیرا خانواده در آن جا کاملا از بین رفته است و غرب در یک فاز دیگر قرار گرفته اند و نظام غرب یک نظامی است که کاملا سیستمش تغییر کرده است.

تجلی با اشاره به چند کار غیراخلاقی بیل کلینتون در زمان ریاست جمهوری اش، گفت: او پس از مدتی در تلویزیون عذرخواهی کرد و به ریاست جمهوری اش ادامه داد، در مناظرات بین هیلاری کلینتون و ترامپ هم مشاهده کردید که چه بحث های غیراخلاقی ای مطرح شد، با اینکه برای ما عجیب بود اما از نظر آن ها بد نبود.

وی علت تشویق غرب برای نگه داری از حیوانات خانگی به جای بچه را روشی برای از بین بردن خانواده در ایران دانسته و گفت: تفکرات بسیجی در جبهه مقاومت خاورمیانه که توانسته معادلات قدرت های بزرگ را عوض کند، تحت تاثیر تربیت مادرانی است که در دامن خود امثال سردار قاسم سلیمانی و شهدای افغان، مدافعان حرم از فاطمیون و زینبیون را تشکیل داده اند و این بزرگترین تهدید برای غرب محسوب می شود و درصدد است که تا 50 سال دیگر نظام خانواده در ایران از بین برود تا کسی مقابل منافع اسرائیل در منطقه مخالفت نکند.

استراتژی اصلی بهشت دست مادران است

نویسنده کتاب «نرم افزاران تباهی» تاکید کرد: به نظر من در حال حاضر جبهه ها به دست مادران می چرخد، این روایت که بهشت زیر پای مادران است هم، همین موضوع را بیان می کند، در این حدیث گفته نشده که بهشت زیر پای انبیا، شهدا و یا اولیاء است، چرا تاکید روی مادر بوده؟ یعنی می خواهد بگوید، اساس بهشت بر روی انگشت مادران است و از دامن آن ها پیغمبر، ولی خدا و شهید درست می شود؛ استراتژی اصلی بهشت دست مادر است و بهشت زیر پای مادر است یعنی سیاست های کلی بهشت دست مادر است.

وی تصریح کرد: اگر یک مرد بزرگی پرورش پیدا می کند، می آید و دنیا را تکان می دهد، همه زیر سر مادر فهمیده اوست اما متاسفانه در جامعه ما می خواهند این باور را از ما بگیرند!

این فعال سیاسی با اشاره به مخالفت های خود در جریان پروتکل الحاقی ایران در سال های 82 تا 85 گفت: ما در سال 83 که برای این موضوع به مجلس رفتیم از من سوال شد که شما از کجا آمده اید، من پاسخ دادم از «وزارت آشپزخانه» و در این چند روز متوجه شدم که چه جمله ی به جایی گفته بودم!

وی ادامه داد: شما اگر به مسافرت بروید و به بهترین سفرها بروید، باز هم منتظر هستید به خانه خود برگردید چون خانه محل آسایش و آرامش است، مادر در خانه با عشق برای اعضای خانواده غذا درست می کند و از طرف دیگر در خانه تمام امکانات رفاهی برای او فراهم است و آیا جایی آرام تر از خانه هست؟

تجلی افزود: زنان جامعه ما باید سعی کنند که فضایل را در خودشان پیاده کنند، در تربیت بچه ها دقت کنند و افرادی مثل امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و یک سیدحسن نصر الله بسازند؛ بعضی ها فکر می کنند باید بین زن و مرد تساوی برقرار باشد تا زن به رشد برسد، در حالیکه اگر یک زن با بالاترین رتبه و مقام باشد، هیچوقت به اندازه مادر سردار قاسم سلیمانی در این دنیا کار نکرده است، کسی که در شورای امنیت وقتی در مورد او صحبت می کنند، کسی که تمام معادلات و محاسبات را بهم ریخته است و غرب و شرق مانده اند با این مرد چه کار کنند.

وی تاکید کرد: مادری که این بچه را تربیت کرده در مقایسه با زنی که مخترع جدیدترین فناوری هاست، موفق تر است چون آدم درست کردن سخت است و این که امام(ره) فرمود مولا شدن چه آسان آدم شدن محال است! هم همین نکته را می گوید، آدم ساختن آسان نیست؛ یک بار حضرت امام(ره) فرمود که حضرت مسیح(ع) سر قبرها مرده ها را زنده می کرد اما جاهل را نمی توانست عاقل کند!

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) این قدرت را داشتند که انسان جاهل را عاقل کنند، ادامه داد: موارد متعددی از نگاه ولایی ائمه(ع) به انسان های جاهل وجود دارد که عاقل شده اند و در ادامه این نگاه ها، رهبری امام(ه) بود که بچه های دوازده و سیزده ساله را هم مجذوب خود کرد و ما باید افتخار کنیم که تحت ولایت یک رهبری این چنینی هستیم.

پیشرفت انقلاب در گرویی تقویت خانواده است

وی افزود: هنوز هم در کشور ما هستند کسانی که با تعصب برخورد می کنند و با حضور و اظهار نظر خانم ها مخالفت می کنند، این ها ارثیه های زمان طاغوت و کفر است اما در حال حاضر غرب می خواهد القا کند که خانواده ها از درون باید از بین بروند، اما باید این را بپذیریم که اگر انقلاب اسلامی بخواهد پیشرفت کند و به ثمر برسد، باید و باید کانون خانواده تقویت بشود.

این استاد حوزه تاکید کرد: مادران باید بدانند که با چه مکانیزم هایی فضیلت های انسانی را در کودکان خود از خردسالی رشد بدهند، پاکی، صداقت، شجاعت و صدق را از دو سه سالگی آموزش بدهیم؛ مادر معمار جامعه و باید مکانیزم تقوا را به بچه یاد بدهد.

وی افزود: به قول مرحوم علامه جعفری اگر هدف مشخص باشد، ذهن خلاقیت به خرج می دهد و طراحی می کند و انسان خلاق است چون مظهر پروردگار متعال است، می توانیم خلاقیت ایجاد کنیم و راه های مکانیزم تقوا را در فرزندانمان بیابیم.

تجلی تاکید کرد: من شعارم این بود که آشپزخانه را باید تقویت کرد، عقیده ام این است که ما باید بزرگترین کارهای علمی را در خانه انجام دهیم، باید برای خانه تبلیغ کنیم، خانه بهترین جاست که زن می تواند در آن فعالیت کند، تحقیق و پژوهش کند و در عین حال آرامش داشته باشد.

وی ادامه داد: : خانه بزرگترین نهاد انقلابی ماست، خانه نهاد انقلاب ماست، خانه پاشیده شود انقلاب از بین  رفته است، پس ما باید قویا در مقابل این موضوعات بایستیم.

وظیفه بسیج آگاهی دادن است

تجلی ضمن اشاره به اینکه بسیج در زمینه آگاهی دادن به زنان مسئولیت مهمی بر دوش دارد، نیز گفت: گاهی تصور می شود که بسیج یک نیروی نظامی است، در حالیکه اکثر فعالیت های بسیج فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و بسیج رسالت های زیادی دارد که یکی از مهمترین آن ها این است که جامعه زنان را به سمت ارزش های اسلامی همراه کند.

وی در پایان گفت: بسیج باید به زنان جامعه آگاهی بدهد که اگر می خواهند بچه دار شوند باید چه فضایلی داشته باشند تا فرزندانشان مقامی بالاتر از حضرت عیسی(ع) پیدا کند و بتواند جاهل را عاقل کند؛ موضوعات این چنینی باید در کارگروه ها به صورت دقیق و جزء به جزء مشخص شود و راه های انتقال آن به جامعه تعیین شود.


ارسال نظرات