خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه ناحیه آبیک با اشاره به اعزام ۵۰۰نفر زائر از شهرستان آبیک به اردوهای راهیان نور اظهار کرد: لحظه ی تحویل سال جدید زائران آبیکی با حضور در مناطق عملیاتی ۸سال دفاع مقدس جنوب کشور رنگ و بوی شهدا می گیرد.
کد خبر: ۸۸۳۸۷۸۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

شریف شهبازی جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در نشست خبری با رسانه های شهرستان؛ راهیان نور را یک مانور بزرگ فرهنگی در سطح کشور دانست و اظهار کرد: راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین مانور فرهنگی است که همزمان در سراسر کشور با هدف نهادینه کردن فرهنگ دفاغ مقدس در بین جوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مانور یکی از تأثیرگذارترین حرکاتی است که در مقابله با دشمن در جنگ نرم می‌توان به کار برد.

شهبازی با اشاره به در دیدار مقام معظم رهبری با دست اندرکاران راهیان نور و بیانات ایشان خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، راهیان نور را عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزش‌ها و درس‌های دوران دفاع مقدس خواندند.

برای پیشرفت و اعتلای هر کاری باید به‌طور مستمر از آن مراقبت کرد تا آن اقدام از مسیر اصلی منحرف نشود و البته پیشرفت و اعتلا نیز با گفتن و آمار دادن محقق نمی‌شود بلکه باید محصول و نتیجه‌ی کار را بر روی زمین مشاهده کرد.

این پاسدار ادامه داد: دفاع مقدس یک ثروت است که برای استقاده از آن یک فناوری مانند راهیان نور می‌خواهد، مطرح کرد: دوران دفاع مقدس در واقع مقوله‌ای حیاتی و همچون نفس کشیدن برای ملت ایران بود و اگر این نفس کشیده نمی‌شد، ملت می‌مرد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک تصریح کرد: شهرستان آبیک با استقبال مردم روبه رو بودیم در سطح شهرستان و ناحیه جلسات برگزار شده است که تعداد ۵۰۰ نفر از تاریخ ۲۸ اسفند تا اول فروردین سال آینده در ازدوگاه شهید مسعودیان مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به بازدید از مناطق جنوب عنوان کرد: امسال زائرین از فکه شلمچه، طلاییه، اروند، چزابه و فتح‌المبین بازدید خواهند کرد.

شهبازی متذکر شد: سال گذشته هزار نفر اعزام کردیم ولی به دلیل عدم پشتیبانی با مشکل روبه رو شدیم و به دلیل عدم تحقق یافتن منابع مالی ما امسال تنها می‌توانیم ۵۰۰ نفر را اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از هزینه اردوهای راهیان نور از زائرین دریافت می‌شود، گفت: بنا بر این شد شهرداری در بحث ایاب و ذهاب، اقدام کند و برای هر اتوبوس یک مداح، روحانی و راوی در نظر گرفته‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک با اشاره به برنامه‌های بین راهی در این اردو ابراز کرد: برنامه زیارت عاشورا و نماز جماعت از جمله برنامه‌هایی است که در طول مسیر اجرا خواهد شد.

این پاسدار با اشاره یه اینکهبه دلیل هماهنگی با استان یادمان‌ها با هماهنگی استان قزوین و به صورت متمرکز انجام می‌گیرد، گفت: انقال روحیه ایثار جهاد در بین جوانان است و با این هجمه تبلیغات این تفکر در بین جوانان وجود دارد و استقیال برای راهیان نور بیشتر می‌شود و بحث تقویت روحیه جهاد و استکبار ستیزی داریم.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک، عنوان کرد: هزینه برای هر فرد ۸۰ هزار تومان است که بسته فرهنگی شامل چفیه مهر جانماز و دعا خواهد بود.

شهبازی در پایان با بیان اینکه برای ایجاد روحیه استکبارستیزی در بین جوانان برنامه‌هایی چون اردوهای راهیان نور، اجرای برنامه‌های فرهنگی و حلقه‌های صالحین نشست‌های روشنگری پیش‌بینی شده است، گفت: جوانان به عنوان سفیران ما هستند.

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها