سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: پویش "سرخی من از تو" برای اولین بار در کشور امشب مصادف با چهارشنبه سوری برای همبستگی با آتش نشانان و ارتقاء فرهنگ اهدای خون در بین مردم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۸۷۸۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ضمن اشاره به پویش اهدای خون در امشب مصادف با چهارشنبه سوری بیان کرد: از مردم سراسر کشور دعوت می‌کنیم در مراکز انتقال خون حاضر شده و همزمان که از رفتار پرخطر در این شب اجتناب می‌کنند یک امر خداپسندانه نیز انجام دهند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ضمن بیان اینکه پویش "سرخی من از تو" با همکاری معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، اورژانس کشور و شهرداری تهران برگزار می‌شود، افزود: اهداف شکل‌گیری این پویش در درجه اول همبستگی با آتش نشانان برای کاهش خسارات شب چهارشنبه سوری و ارتقاء فرهنگ اهدای خون در بین مردم است.

حاجی بیگی، تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در کشور برای افزایش ذخایر خونی نوروز انجام می‌شود چرا که مردم در فصل سرما و آخر سال منتهی به نوروز کمتر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند، از طرفی در پویش "سرخی من از تو" ترغیب مردم برای رفتارهای فداکارانه از دیگر اهداف سازمان انتقال خون بوده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما شروع اهدای خون از سن 18 سال است، گفت: با توجه به اینکه جوانان در شب چهارشنبه سوری فعالیت بیشتری دارند و اغلب به سمت رفتارهای کشیده می‌شوند در این پویش سعی کردیم تا گروه سنی نوجوانان و جوانان را با فرهنگ اهدای خون پیوند دهیم تا در مراکز انتقال خون حضور داشته باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در پایان بیان کرد: مراکز انتقال خون کشور روز سه شنبه آخر سال از ساعت 8 صبح آماده خدمت رسانی و استقبال از مردم علاقه مند هستند.

ارسال نظرات