مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از چاپ و انتشار کتاب آفتاب شرق ویژه جشنواره رضوی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۲۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی محمد نیاکان عنوان کرد: این کتاب ویژه آثار پنجمین جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره فرهنگی، هنری بین المللی امام رضا (ع) است که امسال در مرکز این استان برگزار شد.
وی ادامه داد: این کتاب در شمارگان یک هزار نسخه در بردارنده آثار برگزیده این جشنواره و شامل 18 آثار خاطره و سفرنامه از برگزیدگان استان های مختلف کشور است.
نیاکان تاکید کرد: در فصل اول این کتاب پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنان نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آیین پایانی این جشنواره، سخنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه گزارش آیین اختتامیه و بیانیه هیات داوران گردآوری شده است.
به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، فصل دوم و سوم این کتاب آثار برگزیده سفرنامه بالای 18 سال و زیر 18سال، فصل چهارم و پنجم آثار برگزیده بخش خاطره نویسی، فصل ششم آثار زیارت اولی ها و فصل هفتم نیز شامل آثار برتر بخش عربی جشنواره است.
جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود.
برگزاری این جشنواره در استان ایلام از سال 87 آغاز شد و تاکنون به صورت متوالی همه ساله در رشته های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی در این استان برگزار شده است.
پنجمین جشنواره امسال در استان ایلام برگزار شد و در مجموع 460 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار