خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین;
دومین همایش خادمین شهدای استان خوزستان و اختتامیه جشواره سرزنین نور در اهواز برگزار شد
کد خبر: ۸۸۳۸۸۳۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز،دومین همایش خادمین شهدای استان خوزستان و اختتامیه  جشواره سرزنین نور در اهواز با حضور ریاست بسیج مستضعفین و فرماندهان و مسئولان لشکری و استانی  و خادمین شهدا برگزار شد.

در این همایش سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه  یکی از بهترین فرازهای عمر رزمندگان در خوزستان سپری شده است که دارای دوران حماسی و سراسر افتخار است گفت:تمامی خوزستان دارای معنویت و نورانیت است.
سردار غیب پرور افزود:خوزستان دارای ۲۳ هزار شهید است و دین خودش را به انقلاب اسلامی ادا کرده است و در روزهای اول پر از مخاطره, هجمه اول دشمن بعثی متوجه مردم خوزستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد:مردم خوزستان در مقابل دشمن خبیث ایستادگی کردند و بهترین عزیزان خود را فدای اسلام و انقلاب کرده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به سخنان امام خمینی(ره) که فرمود شهید شخصیتی است که به وجه الله نظر میکند به ویژگی های خادمین شهدا پرداخت و گفت: خادم شهدا باید خودساخته باشد و نماز خودش را در اول وقت بخواند و آن موقع است که  به وظیفه خود عمل کرده است.

سردار غیب پرور به ویژگی های بیشتر خادمین شهدا پرداخت و  گفت:یکی دیگر از ویژگی خادم الشهدا بودند تکریم زائرین می‌باشد و تکریم ،عزت و احترام از دیگر ویژگی های خادم الشهدا است.

وی تصریح کرد:خادم الشهدا امانت دار مناطقی هستند که قطعه ای از بهشت می باشد که شما به عنوان خادم بهشت خداوند در زمین هستید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:۵۰ هزار راوی که ۲۰ هزار راوی در یادمان ها مستقر شده اند و باید هدف اصلی را دنبال کنند و تمامی ما موظف هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج و تبلیغ کنیم

سردار غیب پرور با توجه به سخنان رهبری افزود: راهیان نور گنج است که باید استخراج شود و این استخراج نیازمند دقت و برنانه ریزی و ازهمه مهم تر  نیاز به باور است.

وی افزود : بسیج باید در متن جامعه جریان ساز باشد و درعرصه فرهنگ غنی ایران اسلامی علی الخصوص در دوران معاصر راهیان نور و پاسداشت آنچه در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد یکی از جریان ساز ترین اقدامات فرهنگی در ایران است.

سردار غیب پروز گفت:بسیج قرار است جریان ساز باشد،در هیچ جای مملکت و تاریخ نمیتوان پرافتخار تر از ۸ سال دفاع مقدس پیدا کنیم ک هر آنچه خوبی میخواهیم د این هشت سال نهفته است و امروز هم  اگر سازمان بسیج حمایت میکند وظیفه اش می باشد.

وی با تاکید بیشتر بر برگزاری چنین همایشاتی عنوان کرد: جمع خادمین شهدا خودباوری را در انسان زنده میکند ومقام معظم رهبری سکاندار این انقلاب اسلامی است که توانسته است تا به اینجا انقلاب اسلامی را هدایت کند.

پیش از سخنرانی سردار غیب پرور،سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت:  یکی از موضوعات بسیار مهم بحث حرکت فرهنگی راهیان نور است که رهبری و خیل مشتاقان با تاکید بر حضور بیشتر و ارائه جلوه های ویژه ای از این اقدامات فرهنگی جوانان را مشتاق تر میکنند تا از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

فرماندهی سپاه ولیعصر خوزستان گفت: از سال ۸۸ مقرر شد سپاه استان خدمات دهی به راهیان نور را به کار بگیرد تمامی پتانسل خود را برای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت دنبال کردیم.

سردار شاهوار افزود: مروّجین فرهنگ شهادت و ایثار در حال افزایش است و امیدواریم نگاهی که رهبری به حرکت راهیان نور به عنوان سرمایه دارند بتوانیم این سرمایه را حفظ کرده و گسترش دهیم.

وی تصریح کرد:بیش از ۵۰۰۰ خادم در سایت راهیان نور ثبت نام به عمل آوردند که ۲۷۰۰ نفر تا کنون وارد یادمان ها شدند .

سردار شاهوار عنوان کرد:یکی از برجستگی های خادمین وجود اقشار فرهیخته دانشجو و طلبه و افرادی که در ابعاد فرهنگی کار میکنند به عنوان خادم هستند ک خدمات خودشان را به زائرین عرضه میکنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها