خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خبر داد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از فعالیت 46 پایگاه اورژانسی در سطح استان گلستان در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۴۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، عبدالرضا فاضل صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بسیج سلامت نوروزی که در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه ها برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام 46 پایگاه اورژانسی در سطح استان گلستان با 6 نیروی کار در شیفت های صبح، عصر و شب فعالیت می‎کند.

وی با اشاره به اینکه 55 آمبولانس فعال در ستاد نوروزی آماده خدمت رسانی هستند، افزود: حدود 20 دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت پزشکی استان گلستان افزوده شد و از 45 دستگاه آمبولانس دیگر به صورت پشتیبان در صورت لزوم برای فعالیت برخوردایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: در راستای اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروزی اطلاع‌رسانی کافی از طریق نصب بنر در ورودی شهرها و کمپ ها انجام شده است همچنین  دفترچه مسافران از مراکز درمانی و بهداشتی به هر خانواده که وارد استان می‎شود، تقدیم می گردد.

فاضلی با اشاره به چهارشنبه آخر سال، تاکید کرد: با توجه به حادثه دلخراش پلاسکو توصیه ما برای همشهری‎ها این است که در چهارشنبه آخر سال جانب احتیاط را رعایت کنند تا اجازه دهیم آتشنشانان عزیزمان نیز مانند دیگر مردم ایام عید را در کنار خانواده هایشان باشند.

وی افزود: وظیفه مردمی است که موارد ایمنی را رعایت کنیم و در سال گذشته در چهارشنبه آخر سال 13 مورد مصدوم  در حد جراحت های کوچک داشتیم که خوشبختانه در سطح استان مرگ و میر نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه پزشکان در ایام نوروز مسافرت نمی روند، گفت: پزشکان ما در تمام رشته‎ها از جمله ماژور، داخلی، جراحی و زنان و اطفال کشیک 24 ساعت هستند و آماده باش کامل هستند.

فاضلی افزود: حدود 3 هزار پرستار در سراسر استان در ایام نوروز به صورت شیفتی در آماده باش کامل هستند و به هیچ وجه کار درمانی و خدمت رسانی تعطیل نمی شود.

وی با اشاره به دستگاه ماموگرافی برای بیماران سرطانی گفت: این دستگاه 18 ماه پیش برای بیمارستان شهرستان گنبدکاووس خریداری شده بود، اما به علت برخی مشکلات قابل بهره‎برداری نبود دیروز بهره‎برداری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: برای این طرح 600 میلیون تومان هزینه شده و در 2 ماه اخیر بیمارستان مینودشت و بندرگز بهره‎برداری شد و آماده خدمت‎گذاری هستند و تخت‎های آی‎سیو و سی‌سی‌یو افزایش پیدا کرده و آماده پذیرش هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها