محمدحسین محمدزاده گفت: تحقیق و تفحص درباره قراردادهای خارجی ضروری است ، در قراردادهای خارجی باید توزیع درآمد برابری بین شرکت های داخلی و خارجی به شکلی دقیق در نظر گرفته شود .
کد خبر: ۸۸۳۸۸۶۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳

محمد حسین محمدزاده نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تحقیق و تفحص درباره قراردادهای خارجی ضروری است ، در قراردادهای خارجی باید توزیع درآمد برابری بین شرکت های داخلی و خارجی به شکلی دقیق در نظر گرفته شود و باید به تشریح چگونگی سهم پیمانکاران داخلی و خارجی کشور در رابطه با درآمد ملی از قراردادهای خارجی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در قراردادهای خارجی، کاستی ها و نواقص زیادی وجود دارد افزود: عدم بررسی لازم قراردادهای خارجی موجب این شده است که موارد خاصی رخ دهد، آنچه مسلم است این است که مجلس و همکاران اقتصادی در وضعیت بسیار حساسی به سر می‌برند در حوزه نظارت بر اجرای صحیح قانونگذاری نسبت به قراردادهای خارجی باید ملاحظات لازم را انجام داد.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: شکاف درآمدی بین پیمانکاران داخلی و خارجی در قراردادهای خارجی نمی‌تواند نرخ رشد اقتصادی را افزایش دهد.

محمدزاده در خاتمه افزود: باید نگرانی مردم نسبت به قراردادهای خارجی مورد توجه قرار بگیرد. از اینرو درجه نابرابری موجود بین درآمد پیمانکاران داخلی و خارجی باید به حداقل سطح ممکن برسد. درآمد، ارزش پولی پیمانکاران در فرایند قراردادها و همچنین ارائه خدمات هم باید مشخص باشد. از اینرو ضروری است مولفه های دستمزد، حقوق، بهره سرمایه ها، سود و مشخص شود که پیمانکاران خارجی چه مقدار درآمدی را کسب می‌کنند و از چه طریقی به دست می‌آورند.

ارسال نظرات