اگر چه شرکت تسلا بخش اعظم بازار خودروهای برقی را در اختیار دارد، اما ولوو با عرضه یک مدل ارزان قیمت از این خودروها با برد بیشتر بعد از هر بار شارژ به دنبال رقابت با تسلاست.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۲۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  Lex Kerssemakers  مدیر عامل شرکت خودروسازی ولوو در آمریکا می گوید که اولین خودروی برقی ولوو که بعد از یک بار شارژ می تواند مسافتی بالغ بر 400 کیلومتر را طی کند با قیمتی بین 35 تا 40 هزار دلار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

ساخت این خودرو هنوز در دست انجام است و انتظار می رود علاقمندان طی دو سال آینده بتوانند آن را خریداری کنند. خودروی مدل 3 تسلا که یکی از بهترین تولیدات برقی این شرکت است و قرار است به قیمت 35 هزار دلار روانه بازار شود، بعد از یک بار شارژ حدود 350 کیلومتر را خواهد پیمود و لذا ولوو توانسته محصول بهتری را در مقایسه با تسلا عرضه کند.

البته هنوز معلوم نیست خودروی برقی تولیدی ولوو از نظر ظاهری و مشخصات فنی چه وضعیتی خواهد داشت. این شرکت بیشتر در آمریکا خودروهای شاسی بلند و جادار و محکم عرضه می کند که چندان کم مصرف هم نیستند. لذا خودروی برقی تولیدی این شرکت هم احتمالا جمع و جور و کوچک تر از دیگر تولیدات آن خواهد بود.

ارسال نظرات