مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه:

سلطانیه پتانسیل بالایی برای توسعه بخش کشاورزی دارد

شهرستان سلطانیه به دلیل داشتن 36 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی پتانسیل بالایی برای توسعه بخش کشاورزی دارد.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۵۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان سلطانیه گفت: اساس اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی بر مبنای افزایش بهره وری است و استفاده از بذور گواهی شده و بالا بردن ضریب مکانیزاسیون از جمله عوامل مؤثر در بهره وری به حساب می آید که شهرستان سلطانیه در این زمینه ها از عملکرد مناسبی برخوردار بوده است.

حسین جعفری با بیان اینکه شهرستان سلطانیه در زمینه آبیاری تحت فشار موفق ترین شهرستان بوده و 84 درصد تعهد اجرای آبیاری تحت فشار در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان محقق شده است، افزود: این شهرستان به دلیل داشتن 36 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی پتانسیل بالایی برای توسعه بخش کشاورزی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کاربرد علم و دانش در افزایش عملکرد در بخش کشاورزی، ارتقای تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح را نیازمند استفاده از علم و دانش دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان سلطانیه دارای تولیدکنندگان موفقی است که برخی از آنان جزء تولیدکنندگان برتر استانی و کشوری هستند.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها طی سال جاری خواستار توجه جدی به مبارزه با آفت سن گندم، مبارزه با علف های هرز و اهمیت دادن به روش های تغذیه مطلوب مزارع گندم برای دستیابی به افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار