کد خبر: ۸۸۳۸۹۵۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه فقر تأثیر نامطلوبی در جامعه داشته و آن را دچار آسیب می‌کند، اظهار کرد: کمیته امداد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح‌های مشارکتی مختلفی را اجرایی می‌کند که از جمله آن زکات است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه زکات موجب می شود که زندگی نیازمندان تامین و احیا شده و هم از آسیب در جامعه جلوگیری شود، اضافه کرد: زکات خرج کردن مال نیست بلکه جمع مال است و مال انسان را کارآمدکرده و تبدیل به رزق حلال می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه زکات باعث تزکیه و تطهیر باطنی شده و برکت را در جامعه جاری می‌کند، افزود: امسال بیش از 83میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع آوری شده است که این امر نشان از همت و شکل گیری یک اراده جمعی در سطح استان است.

صفری با اشاره به فضاسازی انجام شده توسط ائمه جمعه و جماعات و روحانیت معزز و همراهی رسانه‌ها و جراید و اعضای شورای زکات برای افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات گفت: زکات بالقوه شهرستان 36میلیارد ریال است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی همچنین به هزینه‌کرد زکات نیز اشاره کرد و گفت: 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومان و 40 درصد براس ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه میشود

ارسال نظرات