نماینده برتر سپاه روح‌الله در مسابقات قرآن سپاه پاسداران در گفتگو با بسیج:

قرآن مسیرهای موفقیت را برایم هموار کرد

نماینده برتر سپاه روح‌الله در مسابقات قرآن سپاه پاسداران گفت: تمامی موفقیت‌های خود را زندگی و امور تحصیلی حاصل برکات انس با قرآن می دانم.
کد خبر: ۸۸۳۸۹۸۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

میلاد احمدوند نفر برتر سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به سبقه فعالیت خود در عرصه حفظ قرآن گفت: از همان دوران شش سالگی در دوره‌های آموزشی قرآن شرکت کردم.

وی افزود: با روخوانی قرآن فعالیت خود را آغاز کردم و پس از آن مراحل روانخوانی، تجوید در سطوح مختلف و صوت و لحن را به شکل اصولی و آکادمیک فراگرفتم. بعد از گذراندن این مراحل بود که توفیق این را پیدا کردم که به سمت حفظ کلام وحی گام بردارم و بتوانم در این مسیر نیز موفق باشم.

این حافظ قرآن تصریح کرد: در حال حاضر 20 جزء از قرآن را حفظ هستم ولی در مسابقات ملی قرآن ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رشته 5 جزء شرکت کردم و موفق به کسب رتبه برتر شدم.

احمدوند با اشاره به موفقیت‌های دیگر خود در بحث فعالیت‌های قرآنی گفت: از همان ابتدا که فعالیت خود را در حوزه قرآن شروع کردم موفق به کسب بیش از 60 مقام متعدد در مسابقات قرآن دانشجویی، ملی، کشوری، استانی و شهرستانی در رشته‌های مختلف شده‌ام.

وی مشوق اصلی خود را در خانواده والدین دانست و ادامه داد: جاذبه قرآن در ترغیب من برای حفظ بسیار تاثیرگذار بود به طوری که هرقدر بیشتر می‌دانستم بیشتر جذب کلام وحی می‌شد.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از نیروهای وظیفه سپاه ناحیه مقاومت اراک است، گفت: در حال حاضر 26 سال سن دارم و تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک در مقطع ارشد به پایان رسانده‌ام و تمامی این موفقیت های خود را مرهون انس و فعالیت در عرصه قرآن می دانم.

احمدوند با تاکید بر اینکه تا زمانی که شیرینی و حلاوت با کلام وحی را نچشیم همنشینی ما با قرآن افزایش پیدا نمی کند و امیدوارم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند قرائت و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای عمل به آن شود و افرادی که قرآنی هستند آثار و برکات انس با قرآن را در این افراد به وضوح مشاهده کنند.

وی افزود: قرآن به مانند دریاست که هرقدر بیشتر با آن انس بگیریم متوجه تاثیراتش خواهیم شد و وظیفه ما به عنوان حافظ قرآن عمل به دستورات آن است.

این حافظ قرآن در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری تاکید کرد: یکی از انگیزه‌های من برای حفظ قرآن نگاه مقام معظم رهبری به بحث قرآن و توجه ویژه ایشان به حافظان قرآن است که نگاه ویژه‌ای را به مباحث و فعالان قرآنی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات