مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی خبر داد
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی از طرح «مادران آسمانی» ویژه دانش‌آموزان پسر به منظور پاسداشت مقام مادر به نیابت از فرزند شهیدشان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۰۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

علی جانباز مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی از اجرای طرح «مادران آسمانی» در این استان خبر داد و گفت: با مشارکت ستاد مردمی طرح «مادران آسمانی» با هدف زنده نگاه داشتن یاد شهدا و تکریم منزلت و جایگاه مادران شهدا که همواره اسطوره ایثار و الگوی استقامت و صبر بوده‌اند، برای اولین بار در سطح استان برگزار می‌گردد.

وی افزود: در این راستا اعضاء انجمن اسلامی با سرکشی و تکریم 100 مادر شهید در روز مادر، به نیابت از فرزند شهیدشان این روز را به ایشان تبریک گفته و هدیه‌ای را نیز به همین مناسبت به ایشان اهدا خواهند کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی تصریح کرد: نگرش و تعلق نوجوانان نسبت به انقلاب اسلامی در جهان معاصر، تلاش به منظور پیگیری آرمان‌‌های انقلاب اسلامی، گرامیداشت مقام شهدا و زنده نگهداشتن یاد و نام آنها، ترویج روحیه ایثار و شهادت از طریق ایجاد اُنس بین نوجوانان دانش‌آموز و شهدای انقلاب از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

جانباز با اشاره به اهداف این طرح افزود: ارتباط با شهدای دانش‌آموز از برنامه‌های محوری اتحادیه انجمن‌های اسلامی است که دانش آموزان عضو انجمن اسلامی سابقه طولانی در سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز دارند، درحال حاضر نیز طرح «لشگر فرشتگان» به عنوان سرگذشت پژوهی مادران، همسران شهدا و زنان مجاهد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قالب 10 گروه دانش‌آموزی دختر در سطح استان در حال پیگیری است.

وی افزود: گفتنی است اولین دوره آموزشی تخصصی فنون ارتباط و مصاحبه با خانواده‌های محترم شهدا نیز با حضور اعضای فعال این دوره توسط اساتید مجرب برگزار گردید.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی تصریح کرد: طرح «مادران آسمانی» از تاریخ 22 اسفندماه مصادف با وفات حضرت ام‌البنین(س) تا 29 اسفندماه ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در سراسر کشور اجرا می‌شود.

جانباز با اشاره به جایگاه مادران شهدا گفت: جایگاه مادران شهدا که همواره اسطوره ایثار و الگوی استقامت و صبر بوده‌اند دارای ارزش بسیار بالایی است و می بایست نسل جوان امروز ارتباط خود را با این گنجینه‌ها قطع نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح مادران آسمانی گروه‌های دانش‌آموزی درب منزل مادران شهدا مراجعه کرده و ضمن گفت و با مادران شهدا و آشنایی با سیره و زندگی فرزند شهیدشان تندیسی از عکس شهید بزرگوارشان تقدیم آنان خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات