به همت جمعی از هنرمندان بسیجی؛

اثر موسیقایی ایران و مدافعان حرم تولید شد

خبرگزاری بسیج: جمعی از جوانان بسیجی محله صالح آباد شهرستان ری در راستای حمایت از ولایت، تجلیل از حماسه شهدای مدافع حرم، تکریم شهدای دفاع مقدس، تقدیر از ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی اثر موسیقایی زیبایی تولید و منتشر کردند.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۲۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹

علی رضا کاظمی می گوید: با جمعی از دوستان تلاش کردیم که برای دفاع از حریم آل الله عازم سوریه شویم، اما متاسفانه موانعی بر سر راهمان بود و با اعزام ما موافقت نشد؛ لذا تصمیم گرفتیم حالا که ما را با خودشان نمی برند و نمی توانیم مدافع حرم در سوریه باشیم، حد اقل می توانیم در سنگر هنر مدافع حرم باشیم و تصمیم گرفتیم کاری تولید کنیم که ماندگار شود و اگر یک خانواده شهید یا هر هموطن دیگری این اثر را دید و شنید تاثیر مطلوب در او ایجاد شود و همچنین خانواده های معظم شهدا بدانند که عده ای از جوانانی که نمی توانند در جنگ شرکت کنند، در پشت سنگر کار فرهنگی انجام می دهند تا حق مطلب ادا شود.

کاظمی با بیان اینکه جوانانی که امروز در قامت مدافعین حرم خبرساز می شوند،   پرچمداران عاشقی هستند که از جان و مال و زندگی خود گذشتند؛ ثروت آنان عشقی بود که به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت داشتند و ما هم به پاس قدردانی از این ایثار و از خودگذشتگی مدافعان حرم، عنوان پرچمداران عاشقی را برای گروه خود انتخاب کردیم.

 کاظمی در مورد نحوه تشکیل این گروه، می گوید: می افزاید: ما به صورت ماهانه جلساتی را با بچه های گروه در پایگاه بسیج و مسجد محل برگزار می کنیم «گروه دستان گویا» متشکل از جمعی از جوانان ارزشی و بسیجی شهرک صالح آباد هستند که از کودکی در کلاس های قرآن شرکت می کردند و از دوستان صمیمی هستند که سال 70 گروه همخوانی و همسرایی را تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه همه بچه های گروه تحصیلات عالیه دارند، اظهار می دارد: دو نفر از بچه ها در بحث قرائت و ترتیل قرآن مشغول فعالیت هستند، دو نفر دیگر در زمینه مداحی فعالیت می کنند، یکی از اعضای گروه دکتر دارو ساز است، البته تعداد بچه های گروه بیشتر بودند اما به دلیل مشغله کاری و مهاجرت، از هم دور شدیم و در حال حاضر اعضای گروه هشت نفر هستند.

 مهدی شکری بچه شهرری است؛ او کلاس های قرآن و سرود را راه اندازی کرد؛ بعد از مدتی کم کم تصمیم گرفتیم به صورت حرفه ای کار کنیم که در این مدت موفق شدیم 18 کار در مدح اهل بیت اجرا کنیم و با اجرای دو اثر در مورد ایران و شهدای مدافع حرم، تعداد کارهایمان به 20 رسیده است.

کاظمی می گوید: اعضای گروه ما از 27 تا 32 ساله هستند؛ برادرصادقی، لیسانس مکانیک است، برادر شکری لیسانس حسابداری، برادر فقیه دارو ساز و داروخانه دار است؛ مهدی صادقی نیک و سعید شکری هم در زمینه ترتیل قرآن فعالیت می کنند، مهدی فقیه تهیه کننده کارهای مدافعان حرم و ایران است، برادر تربتی، تصویربردار خوب شبکه دو سیما و از جوانان ولایی و بسیجی است؛ مهدی صادقی از مداحان اهل بیت و  منصور اسدی شاعر و مجری توانمند صدا و سیما است.

 همه بچه ها بسیجی، ولایی و یکدست هستند. کارهای زیادی خوانده ایم که آخرین اثر  کار توصیفی به صورت همخوانی است و موضوعاتی شامل: حمایت از ولایت، تجلیل از حماسه شهدای مدافع حرم، تکریم شهدای دفاع مقدس، مدح ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی در آن به کار رفته است.

 این مداح اهل بیت می گوید: حدود هشت سال پیش گروه همخوانی و همسرایی به نام «مشکات» را راه اندازی کردیم. اعضای گروه تجارب زیادی در این زمینه دارند و از سال ها پیش در گروه های مختلف سابقه فعالیت و اجرا دارند.  

 وی با بیان اینکه اجرای اینگونه برنامه ها هزینه هایی هم به دنبال دارد، خاطر نشان می کند، با این حال، تلاش کرده ایم در جهت رضای خداوند و حمایت از گروه های خاص و مددجویان، برنامه هایی برای سازمان بهزیستی، یتیم خانه ها، سرای محلات، آسایشگاه های سالمندان و معلولان به صورت رایگان برگزار کنیم.

او ادامه می دهد: وقتی نیت کردیم برای شهدا و امام کاری بسازیم، برادر فقیه تهیه کننده برنامه بود و از تامین هزینه این کار، دریغ نکرد.

  جلیلی و اسدی از بچه های گروه و شاعر هستند که اشعاری را در مدح شهدا می سرایند.

کاری جدید با عنوان ایران سربلند با همکاری گروه دستان گویا «ناشنوایان»، ضبط کرده ایم که یک کار توصیفی است؛ شاعر در مدت چند روز شعر را سرود، آهنگسازی در داخل استودیو انجام شد. تصویر برداری «ایران سربلند» با کمک مرتضی شفیع در لوکیشن های مختلف در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، امامزاده ابوالحسن(ع) و شهرری تصویر برداری شد.

گفتگو: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات
آخرین اخبار