نیروهای الحشد الشعبی در داخل شهر موصل و در خارج شهر توانستند چندین منطقه دیگر را به کنترل خود در آورند.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۲۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ابومنتظر الحسینی» مدیر عملیات مرکزی هیأت الحشد الشعبی، با بیان اینکه داعش در بخش غربی قدرت گذشته خود در بخش شرقی موصل را ندارد، تأکید کرد که تروریست‌ها بسیار ضعیف شده‌اند.

الحسینی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری الفرات نیوز عراق، گفت: عملیات‌ها با سرعت پیش می‌رود و تا کنون به تمامی اهداف خود رسیده‌ است و در برخی مواقع پیش از موعد مقرر مناطق مورد نظر آزاد شده‌اند.

او افزود: ورود به بخش غربی به معنای آغازی برای آزادسازی کامل موصل و کوچه‌های تنگ و محله‌های پیچ در پیچ آن است و رسیدن به این مرحله نشانه قدرت نیروها و هماهنگی میان آن‌هاست.

این فرمانده الحشد الشعبی ادامه داد: از سوی دیگر هیأت الحشد الشعبی اقدام به تشکیل اتاق مخصوص پشتیبانی و حمایت از آوارگان کرده است و در این طرح تمامی زیر مجموعه‌های الحشد الشعبی مشارکت می‌کنند و همراه با برنامه‌ریزی‌ها برای عملیات‌های نظامی، اقدامات بشردوستانه نیز دنبال می‌شود.

هیأت الحشد الشعبی روز یکشنبه گذشته در پی دعوت آیت‌الله سیستانی، از تشکیل کمپین «برای خاطر شما» برای کمک‌کسانی به آوارگان موصل خبر داد. کمپینی که الحشد الشعبی تمام توان خود را در استان‌های عراقی بر روی آن متمرکز کرده است و هیأت‌های مذهبی نیز در جمع‌آوری کمک‌ها الحشد الشعبی را یاری می‌کنند.

اما در جدیدترین تحولات میدانی غرب شهر موصل، نیروهای پلیس فدرال عراق، توانستند ایستگاه اصلی راه‌آهن موصل و ترمینال «بغداد» را در جنوب غرب شهر به کنترل خود در آورند.

نیروهای واکنش سریع عراق هم در منطقه «باب الطوب» با تروریست‌ها درگیر هستند و توانسته‌اند حرکت روبه جلویی داشته باشند. همزمان عملیات خارج کردن مردم غیر نظامی نیز در جریان است.

نیروهای الحشد الشعبی نیز شب گذشته توانسته بودند در 25 کیلومتری غرب شهر موصل در منطقه مهم «بادوش»، روستای «الجفال» و مجتمع مسکونی «شیخ محمد» را آزاد کنند. هیأت الحشد الشعبی اعلام کرده است که پس از آزادی کامل منطقه «بادوش» نیروهای این هیأت به سمت تلعفر باز خواهند گشت تا عملیات ورود به شهر را آغاز کنند.

ارسال نظرات