رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در گفت‌وگو با بسیج؛
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: وقتی انسان روی خاک های نرم کوشک، خاک های رملی فکه، خاک سرخ و نیلگون شلمچه و خاک طلایی طلاییه قدم می گذارد احساس می کند با پیکرهای مطهر شهدا ارتباط برقرار کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۳۶
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

امیرسرتیپ سید ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی در منطقه دهلاویه با اشاره به حضور نمایندگانی از کشورهای خارجی در منطقه دهلاویه خوزستان گفت: هدف از حضور آنها در این مناطق عملیاتی آشنایی آنها با مناطق عملیاتی و مشاهده رشادت ها و جانفشانی شهدا از نزدیک است.

وی افزود: ما می‌خواهیم فرهنگ شهید و شهادت را نه تنها در اسلام بلکه در جهان ترویج دهیم و به جهانیان نشان دهیم، ایران همیشه پیروز است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کشور تصریح کرد: به همراه هر خارجی یک راوی یا یکی از فرماندهان دفاع مقدس حضور پیدا می‌کند تا رشادت شهدا در هر منطقه را برای آنها بازگو کنند.

ضرورت فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه است

امیرسرتیپ گلفام ادامه داد: ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در راستای ادای دین به شهدای دفاع مقدس است.

وی افزود: با ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری، باید دِین خود را به شهدای دفاع مقدس و جانبازان و ایثارگران این عرصه ادا کنیم تا بوی این حماسه‌ها همچنان در مشام ها بماند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کشور انعکاس صحیح و دلسوزانه فعالیت های فرهنگی و هنری اردوهای راهیان نور را مایه رسیدن به دستاوردهای مقدسی خواند و گفت: این امر باعث می شود هرساله استقبال علاقمندان از این سفر انسان ساز بیشتر شود.

امیرسرتیپ گلفام با اشاره به اهمیت راهیان نور گفت: اهمیت اردوهای راهیان نور و گنجینه‌های نهفته دفاع مقدس روز به روز بیشتر از گذشته نمایان می‌شود. این اردو‌ها به منظور انتقال فرهنگ ایثار و ایستادگی در مقابل زر و زور به نسل‌های جدید برگزار می‌شوند و امروز جامعه در مرحله یافتن و ثبت این گنجینه‌ها در تاریخ ارزش‌های انقلاب است.

گلفام ضمن بیان اینکه همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند امروزه فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، ادامه داد: با توجه به اینکه نسل جوان ما آگاهی و شناخت کاملی از دوران دفاع مقدس و زحماتی که برای حفظ انقلاب اسلامی کشیده شده را ندارند، می توانیم با برگزاری اردوهای راهیان نور قطره ای از آن دریای بیکران را به جوانان بشناسانیم.

وی افزود: وقتی یک جوان و نوجوان که نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی به حساب می آید در محل مناطق جنگی حضور پیدا می‌کند رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس را به طور ملموس درک کرده و با فضای دوران نورانی دفاع مقدس بیشتر آشنا می شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کشور تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی ما زیبایی های یک گل را برای فردی تشریح می‌کنیم او زمانی این زیبایی را بهتر درک خواهد کرد که آن را از نزدیک ببیند و بوی خوش آن را استشمام کند لذا شهدای ما هم مانند گل هستند و گفتن از جانبازی ها و فداکاری های آنان یک چیز است اما دیدن سختی و مشکلاتی که آن ها تحمل کرده اند چیز دیگر.

گلفام با تاکید بر اینکه مناطق جنگی و سرزمین کربلای ایران از دو جهت راحت تر دستاوردهای هشت سال حماسه دفاع مقدس را به ما منتقل می کند، گفت: اول آنکه آنجا دارای مکانی است که با گوشت و پوست و خون شهدای ما عجین شده لذا وقتی انسان روی خاک های نرم کوشک، خاک های رملی فکه، خاک سرخ و نیلگون شلمچه و خاک طلایی طلاییه قدم می گذارد احساس می کند با پیکرهای مطهر شهدا ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: دوم اینکه ما قائل هستیم به اینکه آنچه در آسمان و زمین است شعور دارند و ذکر خدا می گویند و شهدای ما هم در این مکان ها متصل به خداوند شدند لذا چون این مکان ها مکان اتصال شهدا به خداوند بوده است با فطرت زائران ارتباط برقرار کرده و آرمان های شهدا راحت تر منتقل می شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کشور تصریح کرد: شهدای ما در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و پیروز شدند و با دل‌های محکم خود خاک و گل این سرزمین را حفظ کردند و امروز ما مسئول هستیم که با دل‌های نورانی از آرمان‌های آنان حفاظت کنیم چراکه اگر کسی با نور حرکت کند در سیاهچال ها فرو نمی رود لذا ما به راهیان نور می رویم تا از کربلای ایران نور بگیریم تا با نور حرکت کرده و راه محکم شدن دلهایمان برای دفاع از سرزمین، انقلاب اسلامی، ناموس و فکر و فرهنگ خود را یاد بگیریم.

گلفام ادامه داد: بایستی در مسير پيشرفت و ترقی هويت بسيجی، سلحشوری، ولايت‌مداری و تاریخ‌نگاری بچه‌های دوران جنگ را الگوی خويش قرار دهيم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری راهیان نور گفت: برای پی بردن به اهمیت کار بزرگان باید مکان ها و زمان ها و امکاناتی که آن ها در اختیار داشته اند را رصد کرد لذا اگر ما بخواهیم به درستی درک کنیم که شهدای ما چه حماسه بزرگی را آفریدند و چه کارهای زیبایی کردند چندین شیوه برای درک این حماسه بزرگ وجود دارد که یکی از آن ها مطالعه زندگی نامه و وصیتنامه آن ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات