امام جمعه حومه شهر یزد با بیان اینکه ولایت به‌عنوان شاخص دین است، گفت: کسانی که با انقلاب زاویه دارند درصددند تا خانواده شهدا و ایثارگر را شاخص دین جدا کنند.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۶۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی در چهارمین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت اذعان کرد: در هر زمان دین اسلام شاخص و رهبری داشته است؛ در زمان پیامبر خود ایشان و بعد از آن ائمه اطهار (ع) و در حال حاضر ولایت‌فقیه است که در صورتی که از ولایت فاصله بگیریم از دین فاصله گرفته‌ایم.

وی بابیان اینکه ارزش بدون در نظر گرفتن شاخص تبدیل به ضد ارزش خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز فتنه‌گران از همین قماش‌اند و بافاصله گرفتن از ولایت به دوستان دشمنان اسلام تبدیل شده‌اند.

عضو شورای فرهنگی استان یزد تصریح کرد: کسانی که با انقلاب اسلامی زاویه دارند درصددند تا خانواده شهدا و ایثارگران را از شاخص دین اسلام جدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سرمایه‌داران برای بهره‌ گرفتن از سرمایه خود لازم است که قدر آن را بدانند و حساسیت خاص امنیتی برای حراست از سرمایه خود خرج دهند، گفت: نگاه مقام معظم رهبری به فرهنگ ایثار و شهادت نگاه سرمایه و ثروت است.

استاد حوزه علمیه در یزد با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب «دوران دفاع مقدس یک ثروت کلان برای مردم و جامعه انقلاب اسلامی است» اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع متصدیان راهیان نور صحبت‌های زیبایی پیرامون دفاع مقدس فرمودند که از برجسته‌ترین نکاتی که ایشان به آن پرداختند این بود که اگر آن دوران 8 ساله وجود نداشت و اگر آن ایثارگری‌ها دیده نمی‌شد انقلاب اسلامی از دست می‌رفت و حیاتی برای انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه برای تداوم و رشد فرهنگ ایثار و شهادت لازم است، هم ‌دست‌اندرکاران زبده و هم محافل حراستی خاص نسبت به این موضوع در نظر گرفته شود، ادامه داد: شاخص و تابلو انقلاب اسلامی ایثار و شهادت است؛ و در پس این تابلو انقلاب اسلامی عرضه می‌شود؛ چرا که جامعه اسلامی ثابت کرده است که در تمامی زمینه‌ها حتی فرامرزی آمادگی ایثار و فداکاری را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدرسی در پاسخ به این سؤال که چرا باید روز شهدا و مراسم‌های تجلیل از شهدا داشته باشیم، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) و همچنین ائمه اطهار (ع) نگاه ویژه‌ای نسبت به شهید و شهادت داشته‌اند. جمهوری اسلامی ایران هم نسبت به شهدا نگاه ویژه‌ای داشته است؛ هنوز مدت‌زمان زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران را دادند.

وی ادامه داد: یکی از پاسخ‌هایی که می‌توان به سؤالات مربوط به چرایی برگزاری مراسم‌های تجلیل از شهدا گفت این است که پیوسته در طول زمان حق و باطل وجود داشته که باهم درگیر هستند؛ درصورتی‌که حق تقویت شود باطل به کنار خواهد رفت و اگر باطل تقویت شود حق کم زنگ خواهد شد.

عضو شورای فرهنگی استان یزد با بیان اینکه شهدا کسانی بودند که در راه حق جان را فدا کردند، افزود: پس تجلیل از مقام شهادت و خانواده شهدا تجلیل از حق بوده و تشکیل مجالس تجلیلی از شهدا یعنی تقویت حق و تضعیف باطل.

حومه شهر یزد با بیان اینکه شهدا در مسیر انجام تکلیف همت کرده و پیامی را خلق کردند و خانواده شهدا مسئولیت ابلاغ این پیام را دارند، تصریح کرد: جریان کربلا از زمان حرکت امام حسین (ع) ازمدینه تا بازگشت اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب (ع) به آنجا حدود یک سال طول کشید که این زمان به دونیمه تقسیم می‌شد؛ نیمه اول خلق پیام بود که واقعه عاشورا رخ داد و نیمه دوم آن ابلاغ پیام بود که توسط حضرت زینب (س) و بازماندگان از واقعه عاشورا انجام گرفت.

وی ادامه داد: طی 8 سال دفاع مقدس نیز مردان خدا پیام ایثار و شهادت را خلق کردند و بعد از آن این مسئولیت را بر دوش داریم که پیام شهدا را به دیگران ابلاغ کنیم؛ تا فرهنگ فداکاری در راه دین تقویت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدرسی با بیان اینکه نباید فرهنگ ایثار و شهادت تنها بر قشر خاصی حاکم باشد و لازم است این فرهنگ در جامعه نهادینه شده و گسترش پیدا کند، اذعان کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما نهادینه شود، در این صورت جامعه بیمه خواهد شد و دشمن از ما خواهد ترسید.

ارسال نظرات