مدیر نخستین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان خاتم با اشاره به ظرفیت های صنعت گردشگری گفت: بدون شک گردشگری؛ کلید رونق اقتصادی محروم ترین شهرستان استان یزد است.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۶۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ همه گردشگران فقط هتل‌ها را برای اقامت نمی‌پسندند بسیاری از آن‌ها می‌خواهند اگر به شهر دیگری سفر می‌کنند بافرهنگ و آداب‌ورسوم و حتی نحوه زندگی مردمان آن شهر هم آشنا شوند. آن‌ها اقامت در هتل‌های ۵ ستاره با همه امکانات رفاهی را کنار گذاشته و می‌پسندند که در خانه‌های محلی اقامت کنند ؛ خانه‌هایی که رنگ و بوی سنت ازیادرفته‌شان را دارد و یا نوعی دیگر از زندگی روستایی و محلی را پیش رویشان می‌گذارد.

این تجربه جدیدی است که بسیاری از گردشگران خواهان انتخابش هستند. به همین دلیل در شهرستان خاتم استان یزد، اقامتگاه‌هایی ایجادشده که بومی هستند و به روند فعالیت آن‌ها و انتخاب مهمان برای اقامت در خانه‌های سنتی بوم گردی می‌گویند. خانه‌های بومی را معمولاً افرادی راه‌اندازی می‌کنند که علاقه‌ای به پذیرش مهمان‌دارند و البته شرایط و خصیصه ویژه آن را دارا هستند.

ابوالفضل ابویی یکی از جوان هراتی که با راه‌اندازی نخستین اقامتگاه بوم گردی در جهت رونق گردشگری شهرستان قدم برداشته و در این راه چشم‌انتظار حمایت مسئولین است که با یاری و همکاری با این جوان خوش‌ذوق چرخه اقتصاد شهر را به گردش درآورد.

این جوان هراتی ؛ هدف از راه‌اندازی این اقامتگاه را جذب گردشگر خارجی و داخلی، استفاده از پتانسیل‌های طبیعی و سنتی شهرستان و رونق گردشگری معرفی می‌کند.

ابوالفضل ابویی اظهار داشت:شهرستان خاتم کلکسیونی از فرهنگ، آداب‌ورسوم غنی و متفاوت است و با این روش غنای فرهنگی خودمان را به رخ می‌کشیم.

وی افزود: آینده بوم گردی در خاتم روشن است و ظرفیت و پتانسیل لازم برای رشد را هم دارد.

ابویی خاطرنشان کرد: اقامتگاه بوم گردی آریانا دارای پذیرایی، 2 اتاق، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام با معماری سنتی و بومی است و در آن با غذاهای بومی محلی از مهمانان پذیرایی می‌شود.

جوان هراتی گفت: گردشگران این منطقه ضمن بازدید از آثار تاریخی و گردشگری می‌توانند در این اقامتگاه ساکن شده و از امکانات موجود در این مکان سنتی بهره‌مند شوند.

ابویی اظهار داشت: با توجه به کمبود امکانات زیرساختی اسکان مسافر در این شهرستان، اقامت گاه‌های بوم گردی با توجه به جذابیت‌های خود جایگاه خوبی برای جلب گردشگر هستند و مسافران ضمن اسکان کوتاه و یا بلندمدت در آن با ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهر نیز آشنا می‌شوند.

وی درباره حمایت مسئولین شهرستان از ایجاد اقامتگاه بوم گردی در این منطقه گفت: مسئولین میراث فرهنگی شهرستان بخصوص زنده‌یاد دشتی زاد سرپرست قبلی این اداره در جهت راه‌اندازی این اقامتگاه تلاش زیادی کردند و امیدوارم این حمایت‌ها همیشگی و مستمر باشد.

مدیر اقامتگاه بوم گردی آریانا هرات گفت: بدون شک با راه‌اندازی اقامتگاه‌های برمگردی، چرخ صنعت گردشگری شهرستان خاتم با سرعت بیشتری حرکت کرده و مسیر ورود گردشگران به‌ 

ارسال نظرات