با حضور وزیر بهداشت؛

بیمارستان ۶۴تختخوابی حضرت زهرا(س) فریمان افتتاح شد

بیمارستان ۶۴تختخوابی حضرت زهرا(س) فریمان با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۳۹۰۹۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، بیمارستان ۶۴ تختخوابی حضرت زهرا(س) فریمان با حضور دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندارخراسان رضوی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مردم و مسئولان فریمان افتتاح شد.

قاضی‌زاده هاشمی از قسمت‌های مختلف بیمارستان بازدید و از نزدیک وضعیت بیمارستان و تجهیزات آْن را پیگیری کرد.

وی در ادامه به گلزار شهدای بهشت صادق فریمان رفت و با نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدای گرانقدر ۸سال دفاع مقدس و آرامگاه مرحوم آیت الله شمس نجفی ادای احترام کرد.

وزیر بهداشت سپس در جمع مردم شهر فریمان در سالن ورزشی شهید مطهری حاضرشد و در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر علامه شهید مطهری، شهدا و بزرگان شهر فریمان اظهارکرد: با تلاش نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و همه مسئولان شاهد پیشرفت روزافزون فریمان در تمامی عرصه‌های صنعتی و اقتصادی هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این که امروز انقلابی‌بودن و ادامه راه شهدا از مسیر خدمت به مردم می‌گذرد؛ خاطرنشان کرد: مسئولان نباید فقط شعار بدهند هرچند که شعار در بعضی اوقات لازم و موجب پیشرفت می شود اما کافی نیست چرا که تنها زمینه عمل را فراهم می‌آورد.

قاضی‌زاده افزود: مهم ترین مشکل فریمان در کنار مطالبات و خواسته‌های مردم مسئله بیکاری جوانان است که باید با توسعه کشاورزی و صنعتی شهرستان زمینه اشتغال‌زایی جوانان فریمان را بیشتر از گذشته فراهم‌کرد و از نیروهای توانمند بومی بهره‌گیری شود.

قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم از راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان فریمان با موافقت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبرداد و اظهار امیدواری‌کرد با راه اندازی این مرکز آموزشی شاهد تحول و پیشرفت فریمان باشیم.

قاضی‌زاده یادآور شد: باید ساختمان بیمارستان امام خمینی(ره) فریمان که در مرکز شهرفریمان قرارداد نوسازی و به سازی شود تا به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تبدیل ‌شود.

وی در پایان ضمن تشکر از ابراز محبت مردم و مسئولان فریمان اظهارداشت: از انجام هر اقدامی برای توسعه و ایجاد اشتغال‌‌زایی برای جوانان فریمان در کنار (پسر عمویم، سید احسان) نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی دریغ نخواهم‌کرد.

مهندس علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این مراسم، ضمن درود به روان پاک شهدا و علامه شهید مطهری و شهدای شهرستان فریمان در سخنان کوتاهی اظهارکرد: تلاش‌هایی که دولت در حوزه بهداشت در سطح کشور انجام‌داده جهش و رشد بسیار قابل توجهی داشته‌است.

رشیدیان گفت: مسئله سلامت تنها به وزارت بهداشت محدود نمی‌شود، بلکه دیگر بخش‌ها در حوزه محیط زیست، نظارت بر تهیه، توزیع مواد غذایی سالم، و تولید آب آشامیدنی سالم و نظارت بر شبکه‌های فاضلاب نیز به این مسئله توجه می‌شود.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مهمانان و مسئولان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خاطر پیگیری و راه‌اندازی این بیمارستان با تجهیزاتی مدرن و به روز قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری وزیر بهداشت امیدواریم هر چه سریع‌تر مرکز آموزش عالی سلامت در فریمان راه‌اندازی شود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان این‌که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا راه آهن تا دو سال دیگر وارد فریمان شود افزود: گازرسانی و تکمیل راه‌های روستایی از دیگر اقداماتی است که وارد مرحله اجرایی‌شده و نیازمند تامین اعتبار بیشتری است.

در ابتدای این مراسم محمدحسین یساقی، فرماندار فریمان در سخنان کوتاهی ضمن عرض خیرمقدم حضور وزیر بهداشت، استاندار خراسان رضوی و سایر مهمانان و مسئولان و نیز مردم فریمان همزمانی افتتاح بیمارستان رابا ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به دست سلاله پاکش دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی رابه فال نیک گرفت و راه‌اندازی اورژانس جاده ای قلندرآباد را در سه راهی این شهر از نیازهای جدی شهرستان در حوزه بهداشت و درمان بیان‌کرد و افزود: باتلاش و پیگیری وزیر بهداشت تجهیزات این مرکز آماده شده و با تامین نیرو برای استقرار دائمی این مرکز، راه‌اندازی می‌شود.

در پایان لوح سپاس از سوی مردم شهرستان فریمان با حضور استاندار خراسان رضوی، نماینده و جمعی از معتمدین محلی و مسئولان فریمان  به وی اهداشد.

شایان ذکر است، طرح احداث بیمارستان ۶۴تختخوابی فریمان از خرداد۸۸ به اجرا درآمد و به توفیق الهی با هزینه ای حدود ۲۳میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی ساخته و به بهره‌برداری رسید که این بیمارستان،  شامل بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو، اورژانس، رادیولوژی و ارتوپدی، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی و دیالیز است.

این بیمارستان در ۳کیلومتری شرق شهر فریمان در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و زیربنای ۱۰هزار مترمربع در ۵طبقه احداث‌شده است که ظرفیت افزایش تا ۱۱۰ تختخواب را دارد. زمین این بیمارستان توسط خانواده شهید ابراهیمی اهدا شده‌است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها