خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال 95 29 هزار و 135 نفر در قالب یک هزار و صد گروه جهادی به مناطق محروم سراسر استان اعزام شدند.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۷۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ محمد زهرایی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهارداشت: در سال 95 در زمینه اقتصاد مقاومتی 6هزار نفر آموزش عمومی را فرا گرفته اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی بابیان اینکه در سال جاری 2هزار نفر آموزش تخصصی را فرا گرفته اند، گفت: این افراد از طرف سازمان فنی و حرفه ای گواهینامه مشترک دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی گفت: 573 کارگاه اقتصاد مقاومتی تحت عنوان کمک اشتغال روستایی راه اندازی شده است و تسهیلات اعطاءشده به این کارگاه ها 9 میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: این تسهیلات در عرصه های پرورش شتر مرغ، پرورش ماهی، بلدرچین، دام سبک و سنگین، ورمی کمپوست، اصلاح و احیاء باغات، تولیدات محصولات استراتپیک منطقه، صنایع تبدیلی، مرغ خانگی، بوقلمون، بلدرچین، قارچ، زنبور عسل اعطاء شده است.

زهرایی با اشاره به حضور گروه های جهادی در سال 95 در مناطق محروم استان اظهارداشت: از پتانسیل جوانان تحت عنوان گروه های جهادی در اقشار 21 استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه جهادگران در گروه های یک روزه،سه روزه، هفت روزه و ده روزه در مناطق محروم استان خدمت رسانی انجام داده اند، افزود: در سال 95بالغ بر 29 هزارو 135 نفر در قالب 1100گروه به مناطق محروم اعزام شده اند.

زهرایی با اشاره به حضور دانشجویان دانشگاه های سراسر استان در مناطق محروم گفت:750 نفر از جهادگران در 58 گروه دانشجویی در قالب گروه های 10 تا 15 نفره به مدت 10 روز خدمت رسانی انجام داده اند.

وی با اشاره به 19 گروه جهادی 3روزه دانشجویی عنوان کرد: در اقشار محلات نیز958نفر درقالب 61 گروه 7روزه خدمت رسانی به مناطق محروم استان انجام داده اند، بیان داشت: 590 نفر قالب گروه های جهادی 3 روزه محلاتفعالیت جهادی انجام داده اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به حضور دانش آموزان در طرح هجرت عنوان کرد:نزدیک به 3هزار نفر در قالب 193 گروه در طرح هجرت خدمت رسانی انجام داده اند.

وی با اشاره به حضور طلاب و روحنیون در اردوهای جهادی گفت: 100نفر از طلاب در قالب 6گروه جهادی در طی سال جاری به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

زهرایی ادامه داد: حلقه های صالحین رزمایش تمرین برای ملحق شدن به گروه های جهادی بزرگتر را انجام می دهند و در سال جاری22هزار نفر در قالب 537 حلقه صالحین به اردوهای جهادی یک روزه اعزام شده اند.

وی با اشاره به حضور تیم های تخصصی و عمومی پزشکی، درمانی در مناطق محروم عنوان کرد: 744 نفر در قالب 186تیم بهداشتی، درمانی تک تخصصی و تخصصی از بسیج جامعه پزشکی استان خدمت رسانی به مردم مناطق محروم استان انجام داده اند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی پیشرو در اقشار بسیج در گروه های جهادی می باشد، افزود: در سال جاری حدود یک هزارو 21 نفر در قالب 21 گروه های جهادی میهمان از دانشگاه های مطرح کشور در سطح استان فعالیت جهادی انجام داده اند که در سال 96تعداد این گروه ها افزایش پیدا خواهد کرد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان: فعالیت 150 هسته فلاحین کشاورزان

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان اظهارداشت: طرح همگام با کشاورز به قصد افزایش میزان تولید در واحد سطح بود.

وی ادامه داد: در استان ما با اقلیم خشک که آب و زمین شبیه هم است اما کشاورزانی داریم که چند برابر کشاورزان دیگر در همان منطقه تولید دارند.

زهرایی خاطرنشان کرد: 150 هسته فلاحین کشاورزان تشکیل شدند که دو سال است برای این منظور که فاصله کشاورزان را با کشاورز نمونه کم کنیم در استان فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: 150 پایگاه بسیج هم درگیر کار هستند و در مهندسین کشاورزی پنج دفتر در سطح استان داریم و بنا است در سال 96 تعداد دفترها را افزایش دهیم.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان گفت: با همکاری جهاد کشاورزی صد نفر از کارشناسان و کشاورزان نیز از مزارع الگوی سطح کشور بازدید کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها