نماینده مردم ورامین در مجلس در گفتگو با «بسیج»:
نقوی حسینی گفت: در مصوبات قانونی سیاست های تشویقی نرخ رشد جمعیت را در نظر گرفته ایم و به دولت هم ابلاع شده که موظف به اجرای آن است.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۷۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

دولت موظف به اجرای سیاست های تشویقی رشد نرخ جمعیت استسید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تهدیدات کاهش جمعیت بیان داشت: جمعیت یکی از منابع اصلی قدرت ملی و شاخص های قدرت ملی کشورها محسوب می شود.

وی افزود: یکی از تهدیدات جوامع نوین، موضوع کاهش جمعیت و نرخ منفی رشد موالید و به تبع آن افزایش جمعیت سالخورده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما امروز در برخی کشورها شاهد این قضیه هستیم که نرخ رشد جمیتشان منفی شده و به سمت سالخوردگی پیش رفته اند که در اداره کشورشان هم با مشکل روبرو می شوند بنابراین کاهش نرخ رشد جمعیت یک خطر و تهدید مدیریرتی برای هر کشور است.

نقوی حسینی متذکر شد: بنابراین ما باید به شکلی حرکت کنیم که نرخ رشد جمیعت کشورمان متناسب با نیازهای جامعه افزایش یابد و به لحاظ جمعیتی با مشکلات روبرو نشویم.

وی ادامه داد: به همین جهت قانون گذار سیاست های تشویقی را برای افزای فرزند آوری زوجین تصویب کرده و البته مطالبه هم در این خصوص وجود دارد بنده از اقدامات دولت در اجرایی کردن این سیاست های تشویقی جمع بندی دقیقی ندارم اما در مصوبات قانونی سیاست های تشویقی نرخ رشد جمعیت را در نظر گرفته ایم و به دولت هم ابلاع شده که موظف به اجرای آن است.


ارسال نظرات