خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: کارگروه توانمندسازی و اشتغال روستائیان در هر دهستان 10 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دارد که توزیع آن بر اساس زنجیره ارزش است.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۸۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به دهستان های پیشرفت و آبادانی اظهار داشت: در سال 95 زیرساخت ها را آماده کردیم و در سال 96 قرارگاه پیشرفت و آبادانی وارد فاز عملیاتی می شود.

وی یادآور شد: برای اجابت فرمان رهبر معظم انقلاب که فرمودند "من در طول زندگی خود دوست داشتم و دوست دارم که هزار نقطه آباد را در تراز انقلاب ببینم" در سال اول 130 دهستان در کشور و 6 دهستان در استان در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه اولویت انتخاب دهستان ها در شهرستان ها مرزی و با توجه به زیرساخت ها و قابلیت های آن منطقه است عنوان کرد: دهستان ها شامل شوسف و میغان نهبندان، درح سربیشه، قهستان درمیان ، پترگان زیرکوه و منتظریه طبس است.

وی با بیان اینکه هر طرح در دهستان ها سه ساله است اظهارکرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی پنج کارگروه فرهنگی، تعلیم و تربیت، سلامت، زیرساخت و توانمندسازی و اشتغال دارد .

زهرایی با بیان اینکه تا حالا خراسان جنوبی به عنوان یکی از سه استان پیشرو در عرصه قرارگاه پیشرفت و آبادانی است افزود: انتخاب کارگروه ها، مسئولین کارگروه ها انجام و مورد تایید مرکز رسیده است و انتخاب مسئولین دهستان ها در دوره ارزیابی و آموزش است.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه مسئولین کارگروه ها به عنوان نماینده قرارگاه در منطقه مستقر می شوند خاطرنشان کرد: کار در دهستانها باید توسط خود مردم انجام شود و مردم نباید منتظر انجام کارها توسط گروه های جهادی باشند.

وی ادامه داد: در زمینه کارگروه فرهنگی، 20 روحانی به عنوان تسهیل گر در روستاها مستقر می شوند. این روحانیون همانند مردم روستا زندگی می کنند و کارشان تسهیل کارهای مردم است که روی پای خودشان بایستند.

زهرایی ابراز داشت: کارگروه تعلیم و تربیت به بدنه کار اضافه می شوند. برخی علت مهاجرت ها این است که فرزندان برای ادامه تحصیل به شهر می آیند و پدر و مادر را نیز به دنبال خود به شهر می برند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه سلامت به ریاست دکتر عالی از صاحب نظرات طب اسلامی و سنتی کشور هستند. سونامی سرطان را در ایران داریم . متاسفانه روستاها که روزی مولد بودند امروز محصولات تراریخته و بازهای شیمیایی موجب ایجاد بیماری سرطان می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه بر طب اسلامی و سنتی در دهستان ها تاکید شده است گفت: حکیم باشی بومی منطقه و کارهایی چون عرق گیری و عرضه محصولات گیاهی دارویی را راه می اندازیم.

وی اظهارداشت: برای کارگروه ساخت و عمران سه فاز را تعریف کردیم و تمام این پروژه ها و اعتبارات در حد کمک به مردم است.

زهرایی با تاکید براینکه کارگروهی که نوک پیکان است توانمندسازی و اشتغال روستائیان است افزود: این طرح ارباب رجوع محور نیست . هر دهستان 10 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دارد که توزیع آن بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: برای توزیع مناسب تسهیلات باید زنجیره ارزش محصول مشخص باشد. در هر دهستان یک صنایع دستی و یک محصول کشاورزی صاحب ارزش می شود .

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه باید در هر دهستان تعاونی پشتیبان داشته باشیم گفت: استفاده از تعاونی های روستایی و صنایع دستی که می توانند پشتیبانی و وام نیابتی به تولید کنندگان بدهند در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: با جهاد کشاورزی استان برای فاز اول زیر ساخت ها قرار داد بستیم و 50 درصد سهم استان را در قرارگاه پیشرفت و آبادانی قبول کردند . این تفاهم نامه با منابع طبیعی در حال بستن است.

زهرایی اضافه کرد: در عرصه اقتصادمقاومتی تفاهم نامه ای بین ما و چهار دستگاه صنایع دستی و گردشگری، فنی و حرفه ای، کمیته امداد و تعاونی های روستایی منعقد می شود برای همسو کردن فعالیت ها و زنجیره ارزشی برای متمرکز کردن خدمات و پویایی در این عرصه صورت می گیرد.

وی بیان داشت: از استانداری درخواست داریم که سازمان مدیریت در برنامه مالی سال 96 دهستان ها را در اولویت قرار دهد و پروژه ها را در آنجا تعریف کنند و بسیج سازندگی و دستگاه ها به عنوان مجری بکارگیری شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها