مراسم تجلیل از دست اندرکاران نمایش « پایان مهربانی »

بوشهر- عصر دیروز به همت سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر مراسم تجلیل از دست اندرکارکان و بازیگران نمایش «پایان مهربانی» برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۸۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ عصر دیروز به همت سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر مراسم تجلیل از دست اندرکارکان و بازیگران نمایش «پایان مهربانی» برگزار شد

در این مراسم ابتدا  سرهنگ عبدالرضا دشتی فرمانده ناحیه بوشهر از حضور تمامی دست اندرکاران و بازیگران و عوامل پشت صحنه که در نمایش پایان مهربانی به خوبی توانسته بودند نقش خود را نمایش  و به اجرا درآورند  تشکر و قدردانی کرد.

 دشتی یادآور شد: کار برای رضای خدا حد مرز نمی شناسد  ما باید تمام تلاشمان را انجام بدهیم تا  برنامه هایی از این قبیل که می تواند بازتاب بسیار زیادی در جامعه داشته باشد را به تصویر بکشیم  این قبیل نمایشها و فیلمها می تواند بر هر ذهنی ورود کند و زندگانی پیامبران و امامان ما را از نزدیک برای نسل جدید به طور واضح و روشن نمایش دهند .

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در همه عرصه‌های زندگانی با حضرت علی(ع) بهترین روش‌ زندگی را به همه انسان‌ها آموختند، افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و امامت و رهبری نیز برای شیعیان یک الگو و سرمشق به شمار می‌روند.

 در ادامه حجت الاسلام  جعفری نیز از دوران زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: بدون ترديد در ميان زنان و بانوان اسلامی  ، فاطمه زهرا ( ع ) محبوبترين چهره دينی ، علمی ، ادبی ، تقوايی و اخلاقی در ميان مسلمانان و ديگر مردم جهان به شمار مي رود . شخصيت فاطمه زهرا ( ع ) سيده نساء العالمين  سرور زنان جهان  اسوه و الگويی تام و تمام برای تمام زنان عاشق عفت و فضيلت است . در دامن پاک فاطمه زهرا ( ع ) بود که دو امام بزرگوار و دو شخصيت ممتاز عالم بشری ، حضرت امام حسن ( ع ) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسين ( ع ) سرور شهيدان تربيت يافتند ، و نيز زينب کبری ( ع ) حماسه مجسم و مجسمه شجاعت و نمونه يکتا در سخنوری و حق طلبی که پيام حسينی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد و نقاب شرک و ريا و پستی و دنياپرستی را از چهره يزيد و يزيديان به يک سو زد.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا ( س ) وارث صفات بارز مادر بزرگوارش خديجه بود - در جود و بخشش و بلندی نظر و حسن تربيت وارث مادر و در سجايای ملکوتی وارث پدر و همسری دلسوز و مهربان و فداکار برای شوهرش علی ( ع ) بود .

جعفری زاده افزود: فاطمه ( ع ) دختری است که در مکتب تربيتی اسلام پرورش يافته و ايمان و تقوا در ذرات وجودش جايگزين شده بود

وی ادمه داد: فاطمه در کنار مادر و آغوش پر مهر پدر تربيت شد و علوم و معارف الهی را از سرچشمه نبوت فراگرفت و آنچه را به سالها آموخته ، در خانه شوهر به مرحله عمل گذاشت و همچون مادری سالخورده و کدبانويی آزموده که تمام دوره های زندگی را گذرانده باشد - به اهل خانه و آسايش شوهر و تربيت فرزندان - توجه مي کرد و نيز آنچه را در بيرون خانه مي گذشت ، مورد توجه قرار مي داد و از حق خود و شوهرش دفاع مي کرد .

جعفری زاده:  با اشاره به اینکه حیات حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای بسط و گسترش دو فرهنگ تولی و تبری در عملکردهای سیاسی و اجتماعی نه تنها برای عموم بلکه برای همه مسئولان تلقی می‌شود، تصریح کرد: تبری و دوری جستن از دشمنان اسلام و مستکبرین و تولی نسبت به ولایت و امام زمان خویش از بزرگترین درس‌های زندگی حضرت فاطمه(س) برای جامعه ماست.

وی با تاکید بر اینکه برای دفاع از حریم ولایت نباید منتظر دستور کسی باشیم و باید با تمام توان از این حریم الهی دفاع کرد، افزود: حضرت زهرا(س) به ما یاد دادند در دفاع از ولایت نباید منتظر دستور کسی بوده بلکه باید آماده باشیم تا تمام هستی فدای ولایت کنیم

در پایان از بازیگران ودست اندرکاران نمایش پایان مهربانی که به مدت سه شب در بوشهر در حد فاصل نفت کش تا اسکله جلالی  برگزار گردید تچلیل به عمل آمد. انتهای پیام/

ارسال نظرات