خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس تاکید کرد: اخیرا فرمانده سابق کل نیروهای آمریکا مصاحبه ای انجام داده و اعتراف کرد که در جنگ سوریه جرات لشگرکشی مستقیم نداشت و جنگ را نیابتی آغاز کرد ولی با در اختیار داشتن ده هزار تروریست شکست خورد! این نکته مهمی است، دیگر آمریکا را نباید قدرت مطلقه تصور کرد.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۸۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،؛ راشل کوری، یک فعال صلح آمریکایی و عضو جنبش اتحاد جهانی بود که در طول انتفاضه الاقصی به عنوان یکی از فعالان این جنبش به نوار غزه رفت.

راشل هنگامی که بلدوزر نیروهای اسرائیل در نوار غزه قصد تخریب خانه‌های فلسطینیان را داشت، در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سال 2003،  قصد داشت که مانع حرکت بلدوزر شود که توسط آن زیر گرفته شد و به شهادت رسید.

سازمان بسیج جامعه زنان کشور در آستانه چهاردهمین سالگرد شهادت این بانوی فعال و آزادی خواه، نشست خبری «حقوق بشر آمریکایی» را با حضور اندیشمندانی از کشورهای بحرین، عراق، افغانستان، یمن، فلسطین و بوسنی در صدا و سیما برگزار کرد.

علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و شیر زنان عرصه مبارزات با رژیم طاغوت به ویژه مرحومه مرضیه دباغ گفت: همه جهانیان با جنایات فرعون زمان و مظهر استکبار جهانی؛ آمریکای جنایتکار آشنا هستند و یکی از دلایلی که مستکبرین جرات می کنند خط طاغوت را ادامه بدهند ظلم پذیری است که در جاهای مختلف دنیا وجود دارد.

وی افزود: آمریکایی ها قبل از انقلاب در مناطق مختلف ایران کودتاها و جنایت متعددی انجام دادند، کودتای 28 مرداد پیش از انقلاب و کودتاهای متعدد پس از پیروزی انقلاب که نوژه شاخص ترین آن ها بود، همچنین تحریک عراق برای جنگ با ایران و در مورد دیگر کشورها که می توان اشاره کرد، حمله به عراق است که یک میلیون کشته عنوان می شود و غالبا گستردگی این جنایات مغفول است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس تاکید کرد: آمریکا علی رغم تمام ادعاهای حقوق بشری خود شکنجه گاه رسمی دارد و در این عرصه جنایات زیادی انجام داده که مظهر بارزش فلسطین مظلوم است که اگر حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی وجود نداشت، قطعا امکان استمرار این جنایت ها وجود نداشت.

وی افزود: اما حرکت انقلاب اسلامی و حضرت امام(ره) اتفاق مهمی که در مقابل این جریان و بر مبنای بینش اسلامی شکل گرفت و بینشی که بر اساس آیه قرآنی «لاحول و لا قوه الا بالله» و «یدالله فوق ایدیهم» شکل گرفت منشاء تحولی بود که آغاز سیر نزولی منحنی آمریکا در جهان که حتما به سمت افول می رود را رقم زد و آمریکا در زمانی که 60  هزار مستشار در ایران داشت، شکست خورد زیرا امام(ره) محاسبه نکردند که آمریکا بزرگ است و قدرت نفوذ و توطئه دارد و از همان زمان که انقلاب نهال بود،  فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این همان سرمنشاء سقوط آمریکا بود.

بروجردی علت شکست آمریکا در کشورهای همسایه را در سال های اخیر رشد تفکر انقلابی امام خمینی(ره) دانسته و افزود: آمریکا به همراه هم پیمانان خود به برای سلطه به نفت عراق لشگرکشی کرد اما طبق آمار ماهی 12میلیارد دلار در آمریکا هزینه کرد و خروجی کار هم 5 هزار کشته بود، علت این شکست تفکر امام(ره) است و به خاطر این تفکر، یک سردار لشکر جمهوری اسلامی ایران به نام حاج قاسم، حریف آمریکا می شود.

وی افزود: از تاریخ پیدایش غده سرطانی رژیم صهیونیستی توسط انگلیس خبیث در قلب جهان اسلام یعنی بیش از نیم قرن در تمام جنگ ها، کشورهای مخالف با تمام توانی که داشتند، شکست می خوردند زیرا تفکر الهی امام بر آن ها حاکم نبود، اما از سال 2000  برای نخستین بار حزب الله لبنان توانست سرزمین های اشغالی جنوب لبنان را پس بگیرد، و پس از آن در تمام جنگ ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان نماینده آمریکا در منطقه شکست خوردند؛ آمریکا در عراق و افغانستان هم شکست خورد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس تصریح کرد: این تفکر اسلامی است که موجب شد امروز ما با سربلندی هم به عنوان جمهوری اسلامی ایران، هم به مقاومت و هم به تمام آزادی خواهان دنیا بگوییم آمریکا توانی ندارد؛ فرمانده سابق کل نیروهای آمریکا اخیرا مصاحبه انجام داده بود و اعتراف کرد که در جنگ سوریه جرات لشگرکشی مستقیم نداشت به این خاطر جنگ را نیابتی آغاز کردند و ده ها هزار تروریست را در دنیا جمع کردند و پس از آموزش در ترکیه و اردن به سوریه اعزام کردند، اما نتیجه چه بود؟ شکست! این نکته مهمی است، آمریکا را دیگر نباید قدرت مطلقه تصور کرد.

وی تاکید کرد: ما نگاهمان نسبت به آمریکا نگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است که می فرمایند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، آمریکا با همه قدرت و تکنولوژی ای که در اختیار دارد و در حال حاضر قدرت اول در دنیاست

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس با اشاره به حمله های هوایی در مقابله با طالبان در افغانستان نیز گفت: مریکا در این جنگ به ما پیام رسمی دادند که «اجازه بدهید با توجه به اینکه طالبان دشمن شما هستند از فضای ایران استفاده کنیم و جنگنده های ما از ترکیه بیایند و افغانستان را بمباران کنند» اما پاسخ جمهوری اسلامی ایران بدون تردید یک نه بزرگ بود! زیرا ما هیچوقت اجازه نمی دهیم که از فضای جمهوری اسلامی ایران برای بمباران یک کشور اسلامی استفاده شود.

وی افزود: همین درخواست از پاکستان که تنها کشور اسلامی دارای بمب اتمی است توسط آمریکا صورت گرفت و آن کشور همه امکانات خود را در اختیار آمریکا قرار داد چون نمی تواند مخالفت کند، هرچند که پاکستان کشور دوست ماست اما باید واقعیت ها را گفت، ترکیه هم همینطور است، ترکیه کشور مهم اسلامی است اما آمریکایی ها از پایگاه هوای آن برای بمباران کشورهای مسلمانی مانند لیبی و یمن  استفاده می کنند، ما این را ذلت می دانیم، در مقابل این قدرت ها باید ایستاد، و خدا هم کمک می کند.

بروجردی با اشاره به سوریه به عنوان یکی دیگر از کشورهای مقاومت در مقابل آمریکا گفت: تصور این بود که سوریه پس از چند روز ابتدایی جنگ سقوط خواهد کرد و حتی پس از دو سال که از مقاومت سوریه می گذشت، در جلسه ای امیر قطر عنوان کرد که بشار دو ماه بعد سقوط می کند اما بشار ماند؛ همانطور که  مقاومت و دوستان فلسطینی ما زنده اند و این دیگر بهار عربی در مصر، تونس و لیبی نبود که به شکست بینجامد و اکنون که در ششمین سال جنگ سوریه هستیم، آمریکا قطعا شکست خورده است.

وی در خصوص یمن نیز گفت: استکبار جهانی که بدون تردید آمریکا در راس آن است، مظهر فساد، استکبار و زورگویی است و انتظاری جز وحشیگری و کشتار وجود ندارد با حمایت عربستان و با ارسال جنگنده های قدرتمند در یمن هم مدام مردم را بمباران می کند، اما این هنر و شجاعت است یا رذالت و زبونی؟

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس تاکید کرد: الان چه اتفاقی افتاده است؟ تحلیل صریح عربستان این بود که دوماهه یمن سقوط می کند اما دو سال گذشته است و یک کشور یک میلیونی مقابل عربستان مقاومت می کند و برعکس، امروز موشک های مبارزین یمن به ریاض می خورد و این ها همه تحت تاثیر مساله مقاومت و ایستادگی است که بر مبنای راهبردی آیات قرآن شکل گرفته است.

بروجردی در پایان تاکید کرد : این ملاک و استراتژی جمهوری اسلامی در تمام سال های بعد از انقلاب است که اثرات خود را نشان داده است و اینکه رژیم صهیونیستی جرات نکرد مراکز هسته ای ایران را بمباران کند اما جرات کرد مراکز هسته ای عراق و سوریه را هدف حمله خود قرار دهد به دلیل عمل به همین راهبرد قرآنی در ایران است و ایران کشوری است که زمانی برای دفاع از کشور خود در مقابل عراق موشک وارد می کرد اکنون جزو چند کشور اول توانمند در قدرت موشکی هستیم.

ارسال نظرات