علی یونسی گفت: آنچه مسلم است واردات خودروهای خارجی با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان از حاشیه سودی بیشتری برخوردار است و از ریسک بالایی هم برخوردار نیست.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۸۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۶

علی یونسی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: آنچه مسلم است واردات خودروهای خارجی با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان از حاشیه سودی بیشتری برخوردار است و از ریسک بالایی هم برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه عده‌ای رانت خوار در صنعت خودرو مصمم بوده تا خودروهای خارجی بالغ بر 100 میلیون تومان را وارد مرزهای کشورمان کنند افزود: متاسفانه ترفندی خاص بین خودروسازان و  برخی از مسوولان دولتی وجود دارد چراکه می‌توانند خودروهایی با قیمت  بالای 100 میلیون را به سهولت از مبادی مرزی و گمرکی کشورمان عبور دهند این در حالی است که مزیت و سود حاصله تنها در اختیار ثروتمندان قرار می‌گیرد که بخش کوچکی از جمعیت را به خود اختصاص داده ولی می‌توانند از بخش عظیم اقتصاد کشورمان به نفع خود بهره ببرند.

وی در ادامه بیان داشت: برخی از مسوولان مکلف به خوش خدمتی برای ثروتمندان هستند از اینرو قصدی هم ندارند تا یارانه اقشار ثروتمندان را هم قطع کنند لذا هواپیماهای وارداتی را هم برای خدمت بیشتر به ثروتمندان از پول بیت المال هزینه می‌کنند.

ارسال نظرات