یک متخصص تغذیه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

افزایش قند خون و کلسترول بعد از ایام تعطیلات نوروز

دکتر خداشناس گفت: همیشه بعد از ایام تعطیلات شاهد بالا رفتن قند خون و کلسترول در بیماران دیابتی و چربی خون بالا هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۰۱
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

افزایش قند خون و کلسترول بعد از ایام تعطیلات نوروزدکتر آیلار خداشناس متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به توصیه های تغذیه ای در ایام نوروز بیان داشت: اینکه بگوییم افراد کلاً شیرینی ها را در این ایام مصرف نکنند درست نیست اما باید این مسئله را در نظر داشت که وعده اصلی صبحانه نهار و شام را حتما میل کنند.

وی افزود: باید برای مهمانی ها طوری برنامه ریزی شود که با وعده اصلی تداخل پیدا نکند ، چون عدم مصرف غذا در زمان اصلی خود باعث پایین آمدن قند خون و میل بیشتر به مصرف شیرینی و شکلات می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: نکته ای که در مصرف شیرینی باید توجه داشت اینکه باید از شیرینی هایی که خامه و چربی کمتری دارند و خشک و کوچک هستند استفاده کنند.

دکتر خداشناس خاطر نشان کرد: مصرف میوه و آجیل سالم و به مقدار کافی فراموش نشود در کنار مصرف میوه و آجیل باید فعالیت های بدنی و پیاده روی را هم در برنامه های خود قرار دهیم و حداقل نیم ساعت پیاده روی معمولی کنیم تا کالری های اضافه را بسوزانیم.

وی در پایان یادآور شد: همیشه بعد از ایام تعطیلات شاهد بالا رفتن قند خون و کلسترول در بیماران دیابتی و چربی خون بالا هستیم ، یک فرد دیابتی باید توجه کند که طبق برنامه روزانه هر دو ساعت میان وعده ها را مرتب مصرف کند و در روز فقط یک بار می توانند ناپرهیزی کند.


ارسال نظرات