مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:
در حال حاضر عملیات کاشت محصول پیاز در شهرستان طارم آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۰۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: در حال حاضر عملیات کاشت محصول پیاز در شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می شود که در سال زراعي جاری حدود 450 هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان به كشت پياز اختصاص یابد.

علی رضا عماری با اشاره به اینکه تعداد550 نفر بهره بردار در شهرستان طارم به كشت و كار محصول پیاز مشغول هستند، عنوان کرد: پيش بيني می شود در سال زراعي جاري حدود 14 هزار و 400 تن محصول پياز از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی زمان برداشت محصول پیاز در شهرستان طارم را اوايل مرداد ماه تا اوايل شهريور ماه اعلام کرد و افزود: رقم سفيد محلي طارم عمده رقم مورد كشت پیاز در اين شهرستان به شمار می رود كه داراي عملكرد و كيفيت بسيار بالايي است.

عماری تصریح کرد: پیاز توليدي شهرستان طارم همه ساله علاوه بر تامین نیاز داخل شهرستان و استان زنجان به استان هاي همجوار از جمله گيلان، قزوين، تهران و ساير استان هاي کشور صادر مي شود.

وی از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در خصوص کشت و تولید محصول پياز را تامين نهاده هاي مورد نياز، برگزاري برنامه هاي آموزشي گروهي و انفرادي، بازديد هاي كارشناسي و ارائه توصيه هاي فني و همچنين تنظيم بازار برشمرد.

ارسال نظرات