متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

نکات بهداشتی تغذیه در سفرهای نوروزی

متخصص تغذیه گفت: خانواده ها باید در طول سفر به این موضوع توجه کنند ، از غذای رستوران هایی که ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت برای بچه ها بیماری زا باشد استفاده نکنند.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۰۷
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

نکات بهداشتی تغذیه در سفرهای نوروزیدکتر سید ضیاء الدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تغذیه در طول تعطیلات بویژؤه افرادی که قصد مسافرت به شهرهای مختلف را دارند اظهار داشت: تغذیه در دو گروه سنی کودکان و سالمندان حائز اهمیت است.

دکتر مظهری ضمن هشدار به خانواده ها برای توقف در رستوران های بین راهی و لزوم توجه به نوع مواد غذایی که مصرف می کنند گفت: خانواده ها باید در طول سفر به این موضوع توجه کنند ، از غذای رستوران هایی که ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت برای بچه ها بیماری زا باشد استفاده نکنند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: برخی نوشیدنی ها و مواد غذایی که در بین راه عرضه می شود ممکن است بیماری افراد مبتلا به دیابت و پرفشاری را تشدید کند. بنابراین توصیه می شود حتما از آب جوشیده و آب معدنی هایی که در معرض نور خورشید نبوده استفاده کنند.

این متخصص تغذیه مطرح کرد: بانوان به دلیل اینکه فرصت غذا پختن در طول سفر ندارند به مصرف غذاهای آماده و رستوران ها روی می آورند در صورتی که می توان از غذاهای خانگی مانند کتلت، سیب زمینی پنیری، تخم مرغ آب پز و همچنین میوه و سبزی جات مصرف کنند تا از سفر خود نیز لذت برند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار