متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با «بسیج» هشدار داد
دکتر مظهری گفت: رشد باکتری در مواد غذایی همچون شیر ، بستنی و کله پاچهمی تواند شدیداً مسمومیت های غذایی در افراد ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۱۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

امکان مسمومیت غذایی با مصرف کله پاچه و بستنی در ایام سفردکتر سید ضیاء الدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با نکات بهداشتی در سفرهای نوروزی بیان داشت: ایام عید برای سیر و سفر و دید و بازدید و احترام گذاشتن به بزرگترها است اما باید دقت کرد که در این چند روز کم و به اندازه بخوریم تا دچار مشکلات گوارشی نشویم.

وی با بیان این مطلب افزود: خانواده هایی که قصد سفر در ایام تعطیلات نوروزی را دارند و یا عازم سفر هستند باید نکات بهداشتی را رعایت کنند. یک اصطلاحی وجود دار به نام " آب به آب شدن" که مهم ا آن را بارها شنیده ایم وقتی از شهر سکونت خود به شهرهای دیگر سفر می کنیم سیستم گوارشی ما معمولا دچار تغییراتی می شود که باید آن را با رعایت نکاتی برطرف کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: مسمومیت با غذا در یک شهر غریب می تواند تمام تعطیلات ما را خراب و هزینه هایی را هم برای ما ایجاد کند، این مسمومیت ها می تواند به دلیل رشد باکتری در مواد غذایی همچون شیر ، بستنی و کله پاچه باشد و شدیداً مسمویت های غذایی در افراد ایجاد کنند.


ارسال نظرات