فوق تخصص طب سنتی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
دکتر صدیقه موسوی گفت: خوردن بیش از اندازه مغز ها برای افراد به ویژه گرم مزاج ها و کسانی که کبد چرب دارند قطعا مضر خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۲۱
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

دکتر صدیقه موسوی فوق تخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تغذیه و طب سنتی در ایام نوروز بیان داشت: در فصل بهار چون مزاج گرم و تر است باید مقداری در نوع مصرف مواد غذایی با فصل زمستان تغییراتی دهیم.

وی با بیان این مطلب افزود: در ایام عید بیشتر مردم از آجیل های شور و شیرینی های چرب و پرخامه و همچنین پاستیل ها استفاده می کنند که برای سلامتی هم بسیار مضر هستند.

فوق تخصص طب سنتی با بیان اینکه مغزیجات از نظر تغذیه ای برای بدن انسانها لازم و ضروری هستند گفت: خوردن بیش از اندازه این مغز ها برای افراد به ویژه گرم مزاج ها و کسانی که کبد چرب دارند قطعا مضر خواهد بود.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه خانواده ها دیگر تمایلی به طبخ شیرینی های خانگی ندارند ابراز داشت: بیشتر شیرینی هایی که الان در قنادی ها به فروش می رسند با روغن های ترانس بالا و آردهای سفید بدون سبوس هستند که در ایام نوروز هر روزه و حتی چندین بار در روز استفاده می شود و بیماری های زیادی هم به همراه می آورند لذا خانواده ها باید در میزان مصرف شیرینی دقت کنند و زیاده روی نکنند.


ارسال نظرات