عبدالمجید شیخی گفت: صنعت خودروسازی در کشورمان توانسته حجم وسیعی از اقتصاد کشورمان را به خود اختصاص دهد از اینرو واردات خودروهای خارجی با تعرفه پایین می‌تواند اقتصاد کشورمان را دچار خسران قابل توجهی کند .
کد خبر: ۸۸۳۹۲۳۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،  اظهار داشت: صنعت خودرو  یک صنعت بسیار مستحکم دنباله دار است همچون ستاره دنباله داری است که با بسیاری از صنایع دیگر مرتبط بوده و می‌تواند صنایع مختلفی را بهمراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه واردات خودرو  در شرایط کنونی، باید مورد تجدید نظر و اصلاح قراربگیرد افزود: باید سیاست صنایع خودرویی در جهتی قرار داشته  تا بتواند امتیاز مونتاژ خودرویی برای  کشورمان را بهمراه داشته باشد. از اینرو ضروری است تا تکنولوژی مورد نیاز صنعت خودرو و امکانات مونتاژ داخلی در صنعت خودرو سازی از سوی کارشناسان، خودروسازان و واردکنندگان به شکل جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: پویایی و استقلال در صنعت خودرو یکی از نشانه‌های رشد یافتگی اقتصاد هر کشوری است این در حالی است که باید اعمال صحیح قانون از سوی دولتمردان شکل بگیرد لذا بارها توصیه شده است که واردات کالاهای خارجی اعم از خودرو  نمی‌تواند ارزش افزوده ای را بهمراه داشته باشد.

شیخی خاطر نشان کرد: صنعت خودروسازی در کشورمان توانسته حجم وسیعی از اقتصاد کشورمان را به خود اختصاص دهد از اینرو واردات خودروهای خارجی با تعرفه پایین می‌تواند اقتصاد کشورمان را دچار خسران قابل توجهی کند .

ارسال نظرات