خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:تفاهم نامه ای با آستان قدس رضوی برای 40 پروژه تا یکصد میلیون تومان منعقد کردیم که بیشتر در منابع آبی را در بر می گیرد . 50 درصد آن را آستان قدس پرداخت می کند و 50 درصد دیگر سهم قرارگاه بسیج، دولت و مردم است که باید کمک کنیم این طرح ها به نتیجه برسد.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۳۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی صبح امروز در نشست خبری اظهارداشت: سه دهستان بندان نهبندان، لانوی سربیشه و گزیک درمیان نیز از سوی آستان قدس رضوی برای پیشرفت و آبادانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای با آستان قدس رضوی منعقد شده برای همسو کردن برنامه ها در زمینه دهستان ها افزود: نقطه هدف زیرساختی در کار منابع آبی شده است که با آستان قدس و جهادکشاورزی تفاهم نامه سه جانبه بسته ایم که جهاد کشاورزی 50 درصد هزینه پروژه ها را پرداخت کرده است.

زهرایی ادامه داد: برای انعقاد قرار داد با قرارگاه قرب کوثر سپاه کار پیش اندازی انجام دادیم و در هفته بسیج با حضور سردار حزنی چندین پروژه که با بدهی انجام دادیم را افتتاح کردیم و قراردادی منعقد شد که 50 پروژه محرومیت زدایی روستاها را انجام دهند و در 17 اردیبهشت روز بسیج سازندگی این پروژه ها افتتاح می شوند.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای با آستان قدس رضوی برای پروژه های تا یکصد میلیون تومان منعقد کردیم افزود: 40 پروژه بیشتر در منابع آبی را در بر می گیرد . 50 درصد آن را آستان قدس پرداخت می کند و 50 درصد دیگر سهم قرارگاه بسیج، دولت و مردم است که باید کمک کنیم این طرح ها به نتیجه برسد.

مسئول بسیج سازندگی استان بیان داشت: 12 منطقه در استان شناسایی شده که آلوده به اعتیاد است و در قرارگاه جوادالائمه گام ششم را برعهده داریم که بعد از ترک باید زمینه اشتغال را برای این افراد مهیا کنیم.

زهرایی با اشاره به اینکه در سال جاری بسیج سازندگی در سوادآموزی به کمک آموزش و پرورش آمده است، افزود: در این طرح 2 هزار و 220نفر شرکت کرده اند که تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و بسیج سازندگی صورت گرفت و صد درصد اعتبار آن نیز واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه بسیج سازندگی با آب و فاضلاب روستایی برای آبرسانی سیار گرفته شد و این حق مسلم استانداری است.

وی یادآور شد: کار بسیج سازندگی مدیریت اجرای این برنامه بود و طلب مردم مبلغ یک میلیارد و نهصد میلیون تومان به مدت هشت ماه کاری بود. یک سوم مبلغ پرداخت شد و قول دادند که در ظرف مدت چند روز مابقی نیز پرداخت شود.

وی ادامه داد:  دولت ردیف اعتباری برای آبرسانی سیار تعریف کرده است.و این جای خوشحالی برای مردم دارد.

زهرایی خاطرنشان کرد: به طور متوسط به 440 روستا آبرسانی با تانکر صورت می گیرد که 16 هزار و 500 خانواده و 60 هزار نفر از مردم روستا را شامل می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها