دکتر فرزادی گفت: یکی از مشکلاتی که بالا رفتن سن ازواج در جامعه ایجاد می کند به تاخیر افتادن سن باروری و فرزندآوری در زوجین است.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۳۷
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

تاخیر در زمان فرزندآوری و باروری با افزایش سن ازدواج در کشوردکتر حمید فرزادی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش سن ازدواج و عوارض اجتماعی این معضل بیان داشت: ازدواج از نیاز های اساسی هر انسانی است که در تمامی ملل و اقوام مورد توجه بوده و به واسطه برطرف کردن نیازهای روانی، عاطفی و جسمی انجام می شود.

وی افزود: طبیعی است که ازدواج هم همچون تصمیمات و اقدامات دیگر زندگی نیاز به پختگی و بلوغ روانی و اجتماعی و جسمی افراد دارد.

این روانشناس با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج در کشور ما نتایج و عوارضی را به همراه دارد گفت: یکی از مشکلاتی که بالا رفتن سن ازواج در جامعه ایجاد می کند به تاخیر افتادن سن باروری و فرزندآوری در زوجین است و هر چه فاصله سن فرزند و والدین بیشتر باشد شکاف نسل ها هم به همان میزان بیشتر خواهد شد.

دکتر فرزادی با اشاره به اینکه هر چه قدر همراهی پدرمادرها با فرزندان کمتر باشد موجب آسیب دیدگی روابط میان آنها می شود، خاطر نشان کرد: این مسائل می تواند مشکلات روانی و اجتماعی برای بچه ها و والدین آنها ایجاد کند.

وی یادآور شد: یک موضوع بسیار اساسی و مهم در رابطه با افزایش سن ازدواج، کاهش آستانه تحمل و حوصله یک مادر یا پدر برای پرورش و تربیت فرزندش است، میزان صبر و حوصله یک پدر 25 ساله با یک پدر 40 ساله کاملا متفاوت است.وقتی سن یک مادر بالا می رود میزان تحمل و بردباری برای پرورش نوپا هم کم می شود و خیلی وقت ها والدین با سن بالا کمتر با بچه های خود وقت می گذرانند.

دکتر فرزادی در خاتمه ابراز داشت: افزایش سن ازدواج می تواند تبعاتی هم برای رشد هیجانی و عاطفی بچه ها داشته باشد.


ارسال نظرات