خبرهای داغ:
آصفری در گفتگو با «بسیج»:

طرح تحول سلامت دچار لابی گري، ریخت و پاش و تبعیض شده است

نماینده دوره نهم مجلس گفت: بنده معتقدم طرح تحول سلامت با توجه به پول خوبی که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت می توانست خیلی موفق تر و بهتر اجرا شود اما متاسفانه دچار لابی گری، ریخت و پاش و تبعیض شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۶۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

طرح تحول سلامت دچار لابی گري، ریخت و پاش و تبعیض شده استمحمد حسن آصفری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: در طرح تحول سلامت قرار بر آن شد که یک درصد از کل ارزش افزوده هایی که از تولید کنندگان گرفته می شود برای سلامت کشور هزینه شود.

وی با بیان اینکه این یک درصد با 13 هزار میلیارد تومان برابری می کرد و مبلغ بسیار سنگینی هم بود افزود: بخش اعظمی از بیمارستان ها نوسازی شدند و کمبودها رفع شد و در ادامه قرار بر این بود که این نگاه به مناطق کمتر توسعه یافته باشد که متاسفانه این کار انجام نشد و بخش اعظمی از این پول به حقوق برای کادر پزشکی تعلق گرفت.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: این مبلغ بالا به جای اینکه در اختیار حوزه های درمان گذاشته شود به درآمد بالای پزشکان تبدیل شد و مشکل زیرمیزی پزشکان را هم حل نکرد.

آصفری ارجاع بیماران به مطب های خصوصی از سوی برخی پزشکان را از دیگر مشکلات دانست و گفت: متاسفانه علی رغم اینکه حقوق خوبی به پزشکان اختصاص یافت اما شاهدیم که وقتی مردم به بیمارستان های دولتی می روند امکانات لازم در اختیار آنها گذاشته نمی شود و پزشکان هم بیماران را به بخش های خصوصی ارجاع می دهند.

وی تصریح کرد: قرار بود هزینه های مردم در بخش بیمارستان های خصوصی کاهش یابد اما این کار هم انجام نشد و در بخش های دولتی هم مردم یا باید در صف های طولانی باشند و یا به دلیل کمبود تخت های بیمارستانی که به خاطر عدم پرداخت سرانه آنهاست به مراکز خصوصی ارجاع داده می شوند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه به دلیل اینکه اعتبارات در طرح تحول سلامت به درستی توزیع و استفاده نشد ما امروز موفقیت چندانی را در طرح تحول سلامت شاهد نیستیم.

آصفری همچنین در رابطه با طرح پزشک خانواده گفت: اگر کسی در روستاها بیمار شود امکان انتقالش به بیمارستان خیلی سخت است. در ایام تعطیل هم که پزشک نیست و باید صبر کنند تا پزشک بیاید.

وی در پایان اظهار داشت: بنده معتقدم طرح تحول سلامت با توجه به پول خوبی که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت می توانست خیلی موفق تر و بهتر اجرا شود اما متاسفانه دچار لابی گری، ریخت و پاش و تبعیض شد و خدماتی که باید انجام می گرفت به نتیجه نرسید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار