سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
نماینده سابق مجلس گفت: به دلیل اینکه در سالهای گذشته کاهش رشد جمعیت داشتیم الان شاهد تک فرزندی شدن خانواده ها و تاخیر در سن ازدواج هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۸۳
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

کاهش نرخ رشد جمعیت؛ نتیجه بالا رفتن سن ازدواج در کشورعباس قائید رحمت نماینده دوره نهم مجلس شوری اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل بالارفتن سن ازدواج در کشور و آسیب های ناشی از آن اظهار داشت: به دلیل اینکه در سالهای گذشته کاهش رشد جمعیت داشتیم الان شاهد تک فرزندی شدن خانواده ها و تاخیر در سن ازدواج هستیم.

وی افزود: این معضل آسیب های جدی را به کشور در آینده وارد خواهد کرد و نتایج آن را نمی توان الان به صورت صریح و شفاف دید اما در یکی دو دهه بعد نتیجه سیاست های کاهش رشد جمعیت و بالارفتن سن ازدواج را خواهیم دید.

قائید رحمت بیان داشت: سن ازدواج در کشور بالا رفته و جوانان ما به جای اینکه در سن مفید و مناسب که شادابی لازم را به ارمغان می آورد ازدواج کنند از ازدواج سر باز می زنند و این موضوع موجب تاخیر در زمان باروری و فاصله بین نسل ها و پیر شدن جمعیت می شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نهم شورای اسلامی بیان داشت: شکاف بین نسل ها که ناشی از این مئسئله است یک نوع آسیب اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود.


ارسال نظرات