عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید جنبش ملی ازدواج در کشور برای مجردها راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۳۴۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر کبری خزعلی در همایش «کرامت بانوان و اهمیت نقش مادری» در مشهد عنوان کرد: روز زن، روز مطالبه حقوق زنان است. باید برای مادران شاغل امکاناتی اختصاص داده شود تا بتوانند خانواده‌ای خوب تشکیل داده و خدمتگذاری خوب برای جامعه باشند.
 
وی افزود: اگر ما بتوانیم حقوق زنان را به خوبی به قانون تبدیل کنیم و اجرایی نماییم اثرات مثبتی خواهد داشت.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: زن‌ها مظهر خلاقیت، عطوفت و ربوبیت هستند و اگر شغل زن‌ها را مطابق با راهکار شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف کنیم هیچ مشکلی در زندگی و خانواده ایجاد نمی‌کند و اشتغال زنان نیز سه برابر می‌شود.
 
خزعلی اذعان کرد: زنان باید در شیفت‌های 4 ساعته کار کنند و بقیه وقت خود را به خانواده اختصاص دهند.
 
وی ادامه داد: با اینکه قانون مجلس و دولت این است که زنان علاوه بر مرخصی 9 ماهه بعد از زایمان، می‌توانند تا 2 سالگی فرزندشان نیز از مرخصی استفاده کنند اما این مهم اجرا نمی‌شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: 290 برنامه اجرایی برای زنان تدوین شده است که اجرایی نمی‌شود. دانشجویان زن بعد از زایمان می‌توانند دو سال از مرخصی استفاده نموده و سپس به ادامه تحصیل خود بازگردند.
 
خزعلی با تاکید بر راه‌اندازی جنبش ملی ازدواج برای همه مجردها بیان کرد: شما در نقش‌های مادری و کارمندی خود حقوق زیادی دارید. ادارات به هیچ عنوان حق اخراج زنان به واسطه مادر شدن را ندارند و زنان می‌توانند به تعداد هر فرزندی که دارند یک‌سال زودتر ولی با حقوق 30 روزه بازنشسته شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها