خبرهای داغ:
مديركل راه‌آهن استان قم از تقدير مسافر داراي بيشترين سفر با قطار خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۹۳۵۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
تقدير از مسافر داراي بيشترين سفر با قطار/عبور 50 رام قطار از قم به شهرهاي مختلف
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن اعتماد بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به عملکرد راه‌آهن استان قم اظهار کرد: روزانه 50 رام قطار مسافری از حوزه راه‌آهن قم در قالب 24 رام از قم و حدود 26 رام از محمدیه عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه 7 میلیون و 200 هزار نفر مسافر در قم تردد کردند گفت: روزانه چهار رام قطار به تهران و سه رام قطار به مشهد وجود دارد و این نوید داده می‌شود اگر مردم و دانشجویان از سفر با قطار استقبال کنند یک رام قطار دیگر به تهران در سال آینده اضافه می‌‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم خاطرنشان کرد: در طول یک سال 5 هزار و 214 رام قطار مسافری از مبدأ قم به تهران، قم به مشهد و بالعکس و یک قطار  هفتگی از تهران به جمکران تردد دارد.

وی از کاهش 13 برابری ترافیک جاده‌ای در صورت استفاده از قطار خبر داد و افزود:‌ بالغ بر 2 میلیون و 365 هزار نفر صندلی ظرفیت ایجاد کردیم که 65 درصد این ظرفیت اشغال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه ششم دو ماده در مورد حمل و نقل ذکر شده و نخستین آنها توسعه حمل و نقل ریلی و دیگری اتصال ریل به مراکز بار است. در عملکرد توسعه ششم 30 درصد حمل و نقل بار به عهده راه‌آهن گذاشته شده است.

اعتماد عنوان کرد: روزانه 30 رام قطار باری به قم وارد می‌شود و 10 میلیون و 420 هزار تن بار وارد و خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه با انجام این امر مصرف سوخت، ترافیک، سوانح و آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند ادامه داد: در قطارهای نوروزی یک رام قطار افزایش پیدا کرد که در مجموع 21 هزار و 400 نفر صندلی اضافه شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به قطار سریع السیر تهران، قم و اصفهان گفت:‌ درصدد هستیم آنچه به نفع مردم است اجرا شود. مسؤولان باید کمک کنند تا مردم از قطار سریع السیر اصفهان به تهران بهره‌‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاهی‌ آماده نصب شده تا مردم با استفاده از کارت شتاب بلیط خود را دریافت کنند؛ اکنون برای تهران به قم، تهران به کرج و هشتگرد می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

اعتماد عنوان کرد:‌ فاز اول زیرگذر دوم ایستگاه قم اجرا شده و ساختمان اتاق کنترل راه‌اندازی و تجهیزات آن به روزرسانی شده است و برای سال آینده گسترش ایستگاه قم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اکنون پروژه 12 میلیارد تومانی در راه‌آهن در حال انجام است یادآور شد:‌ باید به سمتی برویم که استفاده از راه‌آهن در سبد مردم قرار گیرد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم خاطرنشان کرد: امروز از مسافری که در طول سال تمام سفرهای خود را با راه‌آهن انجام داده بود قدردانی شد و هزینه یک ماه سفر وی پرداخت شد.
ارسال نظرات