کسانی که در گذشته جنگیده‌اند، امروز با قلم خود در عرصه حضور دارند و خاطرات تلخ و شیرین روزگار خود را بیان می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۳۹۳۶۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان در ابتدای نشست کتاب خوان دفاع مقدس و ایثار شهادت استان زنجان گفت: باید تلاش شود تا پیام و اهمیت دفاع مقدس به نسل جدید جامعه به خوبی انتقال یابد، تا آنها درک درستی از این رویداد بزرگ داشته باشند.

امیرعلی نیک بخش افزود: برای ترویج فرهنگ مطالعه بین قشر نوجوان و جوان استان باید از ظرفیت نویسندگان جوان و دستگاههای فرهنگی استفاده شود.

وی سپس با اشاره به حضور درخشان و گسترده رزمندگان دفاع‌مقدس در تدوین خاطرات خود، عنوان کرد: کسانی که در گذشته جنگیده‌اند، امروز با قلم خود در عرصه حضور دارند و خاطرات تلخ و شیرین روزگار خود را بیان می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان امیرعلی نیکبخش ادامه داد: امروز در تدوین خاطرات و بیان رشادت‌های دوران دفاع‌مقدس، عرصه سختی را پیش رو داریم ولی در این زمینه نباید دست از تلاش برداشت، زیرا استان زنجان در دوران دفاع‌مقدس نقش ویژه‌ای داشته است، به گونه‌ای که همواره مراحل سخت عملیات‌ها به رزمندگان زنجانی سپرده می‌شد.

سپس سرهنگ مهدیخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان نیز با اشاره به نقش و جایگاه ویژه کتاب در انتقال ارزشها و خاطرات حوزه دفاع مقدس ، از جلسات معرفی و نشستهای کتاب خوان به عنوان محملی خوب و موثر در انتقال ارزشهای حوزه دفاع مقدس به نسل جوان یاد کرد.

در ادامه مراسم نیز بیات معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز به جایگاه ویژه کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام و سفارش ویژه معصومین بر امر کتابت و کتابخوانی اشاره کردند.

گفتنی است، نشست کتاب خوان دفاع مقدس و ایثار شهادت استان زنجان با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در محل سالن جلسات کتابخانه عمومی سید افضل موسوی زنجان برگزار شد.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست از 5 نفر از نویسندگان و معرفی کنندگان کتاب با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات