با تلاش و پیگیری های مسئولین و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شاهد کاهش مالیات از 28 درصد به 9 درصد در لایحه بودجه سال آینده هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۹۳۷۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بیست و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه با مقاوم ‌سازی اقتصاد کشور و تولید محصولات داخلی مناسب و با کیفیت، باید از واردات بی‌رویه که ضربه مهلکی به حوزه اقتصاد کشور وارد می‌کند، جلوگیری نمود، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی با اجرا و تقویت پروژه‌های اقتصادی، تولیدی و عمرانی در استان، باید برای تقویت بخش اقتصاد و برطرف نمودن نیازهای مردم تلاش های جدی کنند.

اسداله درویش امیری با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران در اجرای پروژهای عمرانی فراهم کنند، افزود: با ایجاد رقابت بین پیمانکاران و استفاده از پتانسیل‌های آنها می‌توان در زمینه کاهش هزینه های اجرایی پروژه ها و ایجاد فضای سالم اداری در جهت رسیدن به اهداف پیش بینی شده، گام های مطلوبی برداشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیش از این اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تحقق طرح رونق در ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری می شد، ادامه داد: باید گزارش هایی از اقدامات انجام شده در جهت تحقق سهم بُرش استان از تسهیلات پرداختی در سطح ملی از سوی دستگاه های اجرایی دریافت شده و مورد بررسی قرار گیرد.

درویش امیری، درآمدهای استان زنجان را در سالجاری 690 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 94 درصد این رقم تا پایان بهمن ماه محقق شده است. همچنین تنها 53 درصد درآمد استان از محل دریافت مالیات تامین می شود که از این میزان نیز 27 درصد با کسر مالیات از حقوق ثابت کارکنان دولت پرداخت می شود. البته با تلاش و پیگیری های مسئولین و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شاهد کاهش مالیات از 28 درصد به 9 درصد در لایحه بودجه سال آینده هستیم.

استاندار زنجان، از تشکیل و طراحی مجمع آموزش عالی استان با حضور روسای دانشگاه ها خبر داد و گفت: با استفاده از امکانات و منابع موجود در حوزه معاونت فناوری ریاست جمهوری، می توان از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به منظور فعال نمودن مجمع آموزش عالی استان بهره برد.

مقام عالی اجرایی استان زنجان، استفاده از ظرفیت و پتانسیل شرکت های دانش بنیان را ضروری دانست و افزود: دانشگاه های زنجان از قابلیت های بالایی برخوردار هستند که باید با ابتکارات منطقه‌ای و استانی، به خوبی از ظرفیت این مجموعه ها استفاده کرد.

درویش امیری به فعالیت شرکت های دانش بنیان در سطح جامعه اشاره کرد و یادآور شد: با مشارکت تمامی دانشگاه های استان زنجان و ارائه ابتکارات جدید، تعداد شرکت های دانش بنیان استان از 20 به 28 شرکت فعال ارتقاء یافته است.

وی به سیاست های دولت در زمینه کاهش صدور مجوزهای ترک تشریفات مناقصه اشاره کرد و گفت: در سال91، 58 مجوز ترک تشریفات مناقصه صادر شده بود که خوشبختانه این میزان هم اکنون به 7 مجوز کاهش یافته که این امر نیز افتخار بزرگی برای دولت یازدهم به شمار می آید.

استاندار زنجان از اجرای پروژه کشت و صنعت خدابنده در استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر با مکاتباتی که در سطح ملی با وزارت جهاد کشاورزی و رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته، بستر اجرایی و عملیاتی شدن پروژه فراهم شده است؛ به طوری که این مساله می‌تواند تاثیر جدی در پیشرفت منطقه در حوزه تولید و بخش دام استان داشته باشد. البته از سازمان جهاد کشاورزی انتظارمی رود که عملیات اجرایی این پروژه در 6 ماهه اول سال 96 آغاز شود.

درویش امیری به احداث شهرک صنعتی خصوصی خارجی در استان اشاره کرد و یادآور شد: با توافقاتی که با سرمایه گذاران چینی و ترکیه ای صورت گرفته است، مجوزه ای لازم برای احداث این شهرک صادر شده و پروانه تاسیس های مورد نیاز نیز به مرحله صدور رسیده است. همچنین مدت زمانی برای اجرای پروژه تعریف شده است که در صورت به انجام نرساندن این پروژه در مدت زمانی مشخص، کلیه امتیازات لغو خواهد شد.

basijnews agency, [15.03.17 07:59]

وی با اشاره به اینکه در سالجاری دولت در لایحه بودجه، منابع بالایی در جهت اجرای مجتمع های آبرسانی روستایی در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته 11 مجتمع آبرسانی در سطح روستاهای استان به بهره‌برداری رسید که امیدواریم پس از این نیز دستگاه های مربوطه در راستای جذب اعتبارات لازم در این زمینه تلاش نمایند.

استاندار زنجان به ساماندهی آب کشاورزی در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان باید سهم بیشتری از محل اعتبارات ملی جهت ساماندهی آب کشاورزی در روستاها جذب نماید. البته اقدامات قابل توجهی در راستای بهره وری آب برای استفاده در بخش کشاورزی انجام شده که این امر در حفظ منابع آبی کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

درویش امیری ادامه داد: سال گذشته 153روستا از نعمت گازرسانی در استان برخوردار شدند که خوشبختانه امسال نیز دولت در لایحه بودجه، اعتبار مناسبی برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی و راه‌های روستایی پیش‌بینی کرده است. لازم به ذکر است متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در زمینه بهسازی مسکن روستایی اعتبارات مناسبی در سطح ملی جذب کنیم که ضروری است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این راستا اقدامات اساسی انجام دهد.

مقام عالی اجرایی استان زنجان تاکید کرد: با اجرای سیاست های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید همه دستگاه های اجرایی استان در جهت رسیدن به اهداف پیش بینی شده توجه جدی داشته باشند.

ارسال نظرات