رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان:
برای خروج گوشت مرغ از حالت انجماد، به هیچ عنوان نباید آن را به صورت مستقیم حرارت دهیم و یا از آب گرم استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۹۴۲۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به نکاتی که هر کسی حین خرید مرغ باید بداند، گفت: خانواده‌ها باید مرغ را فقط از مراکزی که مورد تایید سازمان دامپزشکی است، خرید کنند.

علی اشرفی با بیان این‌که هر مصرف‌کننده‌ای باید ویژگی‌های مرغ سالم و شرایط مناسب برای عرضه و نگه‌داری این کالای پر مصرف را بداند،افزود: خریدار باید حین خرید مرغ، به مشخصاتی که بر روی بسته‌بندی و یا آلایش‌های آن‌ها درج شده دقت کنند و بعد از کسب اطمینان از سلامت آن‌ها، اقدام به خرید کند.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: خریداران این حق را دارند که در صورت مخدوش بودن مطالب روی بسته‌بندی از جمله ناخوانا بودن، ناقص بودن و یا پاک شدن اطلاعات، مراتب را به اداره‌کل دامپزشکی اطلاع دهند و یا محصول را پس دهند. همچنین مرغ خریداری شده را باید سریع به منزل منتقل کنند و حتی در فصول گرم سال، برای انتقال مرغ از یخ‌دان استفاده کنند؛ چراکه گرمای طولانی‌مدت منجر به فساد گوشت مرغ می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که برای خروج گوشت مرغ از حالت انجماد، به هیچ عنوان نباید آن را به صورت مستقیم حرارت دهیم و یا از آب گرم استفاده کنیم، ادامه داد: بهترین راهکار این است که گوشت مرغ 12 ساعت قبل از پخت از فریزر خارج و در یخچال قرار داده شود؛ چراکه در این صورت به تدریج از حالت انجماد خارج می‌شود. البته اگر گوشت منجمد بدون فاصله زمانی وارد ظرف شده و تحت پخت قرار بگیرد نیز از فساد در امان می‌ماند.

اشرفی با تاکید بر این‌که تاریخ تولید و انقضا، کد پروانه بهره‌برداری از اداره‌کل دامپزشکی، آدرس محل تولید و شرایط نگهداری مواردی است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: گوشت مرغ فاسد، تیره، پرخون و کبود است و بر اثر نگهداری در شرایط نامناسب به تدریج خاکستری و گاهی سبز روشن می‌شود که در این حالت به جد باید از مصرف آن خودداری کرد.

ارسال نظرات