امام جمعه عجب شیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تاکید به برخورد با هیات های انحرافی، متخلف و بدون مجوز گفت: هیات های عزاداری فاقد مجوز و غیر قانونی اجازه حرکت در سطح شهر را ندارند.
کد خبر: ۸۸۳۹۴۵۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمود شربیانی افزود: در حال حاضر بیش از۱۰۰ هیات مذهبی در عجب شیر فعالیت می کنند که ۸۰ درصد آن ها داری مجوز هستند و دیگر هیات نیز باید با اخذ مجوز فعالیت ساماندهی شوند.

وی بر فعال بودن مسئولان شورای هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: آنچه موجب تاثیر بیشتر فعالیت های این کانون های مذهبی در بین عموم مردم می شود داشتن وحدت و همدلی در اجرای برنامه هاست.

حجت الاسلام شربیانی بیان کرد: شورای هیئات مذهبی با توجه به ماهیت خود و وظایف خطیری که برعهده دارد بازوی توانمندی برای سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود.

وی ادامه داد: این شوراها می ‌توانند در جلوگیری از گسترش آسیب‌ های مربوط به عزاداری ها نقش بی نظیری ایفا کنند و همانند یک ناظر عمل کنند.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه هیات های مذهبی را اثرگذارترین گروه های مردمی در تبلیغ دین مبین اسلام برشمرد.

سید شمس الدین مراثی آسیب شناسی هیات های مذهبی را مهم دانست و گفت: مهندسی فکری هیات ها بر عهده مسئولان هیات هاست و جلوگیری از ورود تفکرات وارداتی دشمن رسالت این مسئولان است.

وی رسالت اصلی هیات های مذهبی را اقامه عزاداری، سوگواری، ذکر مصیبت در شهادت سیدالشهدا، احیای فرهنگ پرشور، شعور و بالنده عاشورا و بزرگداشت شعائر مذهبی و دینی دانست.

مراثی گفت: بخشی از فرهنگ شخصی هر شیعه و بخش اعظم فرهنگ و تمدن اسلامی شیعی، نشات گرفته و متاثر از فرهنگ عاشوراست.

وی از اعضای شورای فرهنگی خواست با بدعت و تحریف هایی که در مجالس عزاداری صورت می گیرد برخورد قاطع کرده و عوامل آن را معرفی کنند.

فرمانده سپاه ناحیه عجب شیر نیز در این جلسه با قدردانی از مسئولان و مجریان فرهنگی شهرستان خواستار توجه به برخی از موارد فرهنگی کوچک شد و خاطرنشان ساخت: مفهوم فرهنگ عام است و لزوم مدیریت عرصه های فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری(حفظه الله) است که متاسفانه دچار ولنگاری شده است.

محمدرضا هنرور افزود: در بسیاری از عرصه های فرهنگی ما دچار انفعال هستیم و تنها قسمتی که ما در حالت آفند و حمله ایم عرصه فرهنگ ایثار و شهادت است بنابراین توجه و سرمایه گذاری را می طلبد.

وی ادامه داد: در این راستا کاروان های راهیان نور نباید با مظلومیت و محدودیت فکری و مالی مواجه شوند.

فرمانده سپاه عجب شیر در پایان پیشنهاد نصب تابلو حد ترخص شرعی در ورودی و خروجی شهر جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز، لزوم ایجاد محل اقامه نماز در مسیر کمربندی شهر و تعویض تمثال های شهدا را در ورودی شهر را به اعضای جلسه و نماینده شهرداری داد.

ارسال نظرات