سیره حضرت زهرا(س) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری گفت: درک متقابل زوجین از یکدیگر، به افزایش صمیمیت در کانون خانواده کمک شایانی می کند.
کد خبر: ۸۸۳۹۴۶۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرارسیدن میلاد پر خیر وبرکت حضرت فاطمه (سلام الله علیها )همایش سبک زندگی اسلامی با موضوع روحیه ایثار و فداکاری، ویژه طرح بصیرت خانواده کارکنان ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان در سالن اجتماعات مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری در این همایش ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) بیان داشت: سبک زندگی اسلامی را باید خلاصه کرد در جمله معروف امام هادی (علیه السلام ) در زیارت جامعه کبیره، که خطاب به اهل بیت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) می فرماید: (هر کس در خانه ی شما اهل بیت (علیه السلام) بیاید این آمدن مساوی است با ضمانت نجاتنش )، یعنی اگر در مسیر اهل بیت(علیه السلام ) و سبک و سیره ی آنها عمل کند، نجاتش تضمین است.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور افزود: و هر کس انس و ارتباط با اهل بیت (علیه السلام ) نداشته باشد و در مسیر آنها و به سیره و روش آنها حرکت نکند، هلاکتش یقینی است و امروز هم دشمنان ما این مساله ی مهم را خوب فهمیده اند و تلاش می کنند که با تغییر ذائقه ما مسلمانان و خاصه شیعیان در سبک زندگی ما تغییر ایجاد نموده و ما را گرفتار جهنمی که خودشان گرفتار آن هستند، بنمایند و متاسفانه مقدار زیادی در این مسیر موفق بوده و توانسته اند ما را از اهل بیت جدا کنند.

کریم پوردر بخش دیگری ازسخنانش با توجه به زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها ) به برخی از بایدها و نبایدهای زندگی زناشویی پرداخت.

وی، ابتدا به کارهایی که نباید در زندگی مشترک انجام داد به دو مورد اشاره کرد و با تأکید بر همدلی و همراهی و تعاون در امور خانه و خانواده، از همسران خواست با پایین آوردن توقعات خود، به شیرینی بیش از پیش زندگی بیفزایند.

این کارشناس مسایل دینی، زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را بعنوان نمونه سبک زندگی دینی و اسلامی معرفی کرد و افزود: زیاده طلبی، پر توقعی، انحصار طلبی و چشم و هم چشمی یک رفتار منفی است و باید در زندگی مشترک از این خصوصیات بد اخلاقی پرهیز کرد.

وی، سیره زندگی معصومین بویژه حضرت زهرا(سلام الله علیها ) را بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی دانست و با توصیه به سرمشق گیری از ویژگی های اخلاقی و رفتاری معصومین و بزرگان دین، به تشریح برخی از روش های همسرداری در خانواده پرداخت.

حجت الاسلام کریم پور، گفت: بدرقه کردن و استقبال از شوهر، پرهیز از دروغ و خیانت در زندگی مشترک، شناخت واقعی از شریک زندگی در زمینه های اخلاقی و روانی، اطاعت همسران از شوهران
ارسال نظرات
آخرین اخبار