خبرهای داغ:
فرمانده پلیس آگاهی استان همدان خبر داد

کاهش 26 درصدی سرقت در استان همدان

فرمانده پلیس آگاهی استان همدان گفت: طی 11 ماهه امسال در استان همدان 26 درصد کاهش سرقت نسبت به سنوات گذشته داشته‌ایم که این امر حاصل همکاری همگانی و تعامل با دستگاه‌ها و مردم است.
کد خبر: ۸۸۳۹۴۷۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ رضا زارعی در نشست مشترک نیروی انتظامی و شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه خدمت به مردم افتخار است، گفت: هر چه خدمت سخت‌تر باشد افتخار آن بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه اگر نیت رضایت خداوند رمز ماندگاری عمل است، افزود: شهدای ما از جان خویش گذشتند و نامشان همیشه باقی است چراکه نیت آنها خدایی بود و کاری که برای رضای خدا باشد، ماندگار است و اگر برای رضا خدا نباشد انسان هر چه تلاش کند بی فایده است.

وی با اشاره به سرقت تجهیزات و انرژی برق ادامه داد: در سرقت از شرکت برق فقط بحث سرقت مطرح نیست بلکه تخریب نیز در کنار آن وجود دارد چراکه بیشتر مردم متضرر می شوند و نارضایتی به وجود می آید.

فرمانده پلیس آگاهی استان همدان عنوان کرد: طی 11 ماهه امسال در استان همدان 26 درصد کاهش سرقت نسبت به سنوات گذشته داشته‌ایم که این امر حاصل همکاری همگانی و تعامل با دستگاه‌ها و مردم است.

وی با بیان اینکه استان همدان در کاهش وقوع سرقت رتبه اول و در بحث رضایتمندی و احساس امنیت رتبه برتر کشور را دارد، ابراز داشت: تعاملات دستگاه‌ها و ادارات و نیروی انتظاممی در همدان عالی است و همین امر منجر می شود که همه کارها خوب پیش رود و مشکلات سریع حل و فصل شود.

زارعی با بیان اینکه در حوزه برق اگر کابل‌ها زمینی شود سرقت کمتر می شود، گفت: با وجود هزینه بر بودن این کار می‌تواند اقدام خوبی در زمینه مبارزه با سرقت تجهیزات شبکه برق باشد.

وی با اشاره به 77 فقره سرقت تجهیزات برق در استان و تشکیل پرونده و برخورد با آنها عنوان کرد: ملایر با 39 فقره پرونده سرقت بیشترین آمار سرقت سیم برق را داشته است.

فرمانده پلیس آگاهی استان همدان با بیان اینکه آمار کشفیات سرقت‌ها بیشتر است چراکه برخی معوقه بوده است، ابراز داشت: جمع کل کشفیات سالیانه 117 فقره، دستگیری 27 نفر سارق و 15 نفر خریدار مال مسروقه بوده است.

وی یادآور شد: تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، ساخت محافظ برای ترانس‌ها، استفاده از دوربین‌های پیشرفته و نگهبان تأیید صلاحیت شده، تشکیل گشت‌های مشترک پیشنهادان نیروی انتظامی برای پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق است.

زارعی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان، اخذ تعهد از کشاورزان برای جمع آوری تجهیزات بعد از موعد کاری، کنترل پیمانکاران طرف قرارداد برق و... نیز جزو اقدامات پلیس برای مبارزه با سرقت بوده است.

در ادامه این نشست نیز سرهنگ پژمان قویمی فرمانده انتظامي شهرستان همدان، خسرو فرخی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ عنایت الله آزادی رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان همدان، اسماعیلی جانشین مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری همدان نیز با تقدیر از تعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با نیروی انتظامی خواستار استمرار این همکاری در زمینه مبارزه با سرقت شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار