در آیینی با حضور مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، مقبره عارف بالله شاه حسین ولیدر تبریز افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۴۷۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی در این آیین افتتاح، گفت: این بقعه به همت اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بازسازی شده‌ و پس از افتتاح نیز نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی و طرح آرامش بهاری در این محل برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در بخشی از سخنان خود هزینه بازسازی این بقعه را بیش از 250 میلیون تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری اوقاف در ایام تعطیلات نوروزی افزود: این طرح در بیش از 50 مسجد و امامزاده استان از 28 اسفند سال جاری تا 15 فروردین 96 اجرا می‌شود.

وی یادآورشد: برای پاسخ به سوالات مذهبی و مشاوره، حدود 30روحانی برای استقرار در امامزادگان آموزش داده‌ شده‌اند و در ایام نوروز در خدمت مسافران خواهند بود.

وی هم‌چنین با تاکید بر تدارک محل اسکان در امامزادگان خاطرنشان کرد: بیش از 400 واحد زائرسرا و محل اسکان در بقاع متبرکه‌ استان برای زائران و مسافران نوروزی آماده شده ‌است.

حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس ناحیه یک اوقاف و امورخیریه تبریزنیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تبدیل امامزادگان(ع) به قطب فرهنگی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در این مقبره برگزار خواهد شد.

وی افزود: امید است در سال 96، بقعه خواجه علی سیاه‌ پوش و بقعه امامزاده علی بن مجاهد(ع) که سال‌ها بسته مانده‌است نیز بازگشایی شوند.

شاه حسین ولی از عرفای مشهور دوره صفویه بوده‌ که بنای مقبره وی روبروی اثر معروف پل سنگی در تبریز واقع شده‌ و در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۳۳۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته‌ است.

ارسال نظرات