خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای بین این اداره کل و کمیته امداد، کمیته فرهنگ سازی و تبلیغ زکات در سراسر استان شکل گرفت.
کد خبر: ۸۸۳۹۴۸۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در نشستی با مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دستگاهی در راستای ترویج فرهنگ زکات در استان، ابراز داشت: کمیته تبلیغ و فرهنگ سازی با وظایف و اعضای متعدد و مختلفی در آینده نزدیک نخستین نشست خود را تشکیل خواهد داد.

وی افزود: این کمیته بر اساس توافقی بین کمیته امداد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان شکل گرفته که دو رسالت عمده شامل بسترسازی فرهنگی ترویج زکات در جامعه و همچنین تبلیغ آن با استفاده از ظرفیت های درون دستگاهی در آن عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه غایت زکات، پرکردن شکاف طبقاتی در جامعه اسلامی است، بیان داشت: زکات یکی از سفارش های دین مبین اسلام و از جمله احکام اجتماعی آن است که به زیبایی نسبت به مسائل عمده جامعه واکنش نشان می دهد لذا باید این سنت حسنه در جامعه ترویج داده شود.

شکری با بیان اینکه ترویج در بستر تبلیغ شکل می پذیرد، ابراز داشت: بخش عمده شبکه تبلیغ در بدنه سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است که در این حوزه می توان از ظرفیت روحانیان اعزامی، مستقر و طرح هجرت و مبلغان دینی خواهر و برادر برای ترویج فرهنگ زکات بهره جست.

وی افزود: بخش دیگر از ظرفیت های ترویجی و تبلیغی، مساجد، هیئت های مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی، موسسات قرآنی و ... هستند که با بهره گیری از این ظرفیت عظیم به خصوص در مناسبت هایی مانند ماه رمضان و محرم می توان هر نوع معروفی را در جامعه بسط و گسترش داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان داشت: در تفاهم نامه منعقد شده این اداره کل با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی و اجتماعی خود شامل روحانیان، مبلغان، مساجد، تشکل های دینی، مداحان، تبیان و ... می تواند در راستای ترویج و تبلیغ زکات پیشگام باشد.

شکری با بیان اینکه در ترویج زکات می بایست ریشه ای و پایه ای کارها را صورت داد، ابراز داشت: امروز می توان در حوزه فضای مجازی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کرد تا بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا از این فضای گسترده بدون دیوارهای جغرافیایی در هر نقطه اثرگذار بود لذا سازمان تبلیغات اسلامی از تمام ظرفیت های خود در راستای ترویج زکات بهره خواهد برد تا ان شاالله در سال آینده شاهد اثرگذاری اقدامات کمیته ترویج و تبلیغ زکات با عضویت سازمان تبلیغات اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه باید از ترویج فرهنگ قرآنی برای تبیین اهداف زکات استفاده کنیم و این مهم مورد توجه روحانیان اعزامی است، تصریح کرد: باید برای ترویج سبک زندگی قرآنی از عایدات زکات استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها