صبا سراجی دانش‌آموز خمینی تا کنون افتخارات زیادی را برای این شهرستان در رشته تنیس روی میز کسب کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۰۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مرکزی و به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز صبا سراجی دانش‌آموز خمینی تا کنون افتخارات زیادی را برای این شهرستان در رشته تنیس روی میز کسب کرده است.
سراجی در سال ۱۳۸۳ در شهرستان خمین به دنیا آمده و در حال حاضر در پایه هفتم ( متوسطه دوره اول) مشغول به تحصیل است.
 
در ادامه گفتگو با این ورزشکار نو نهال را می خوانید : تنیس روی میز را از چه زمانی شروع و چرا این رشته را انتخاب کردید؟

از تابستان سال ۱۳۹۲ شروع کردم که یکی از دلایلم علاقه زیادی که به این رشته داشتم و دیگری به خاطر این بود که پدرم مربی این رشته است و در این رشته فعالیت می‌کرد که باعث شد علاقمندی من نیز بیشتر شود.
 
مشوقان و مربیانتان چه کسانی بودند؟
 
مشوق اصلی خانواده‌ام و مربی‌ام نیز از مبتدی تا مرحله حرفه‌ای شدن فقط پدرم بود.
 
در خانواده با چه کسی مشورت می‌کنید و چه اندازه در پیشرفت شما دخیل بوده است؟
 
با پدر و مادرم و در ورزش بیشتر با پدرم مشورت می‌کنم.
 
خانواده برای پیشرفتم بسیار زحمت کشیدند، همانطور که اشاره کردم مربی اصلی پدرم بوده و نهایت تلاش را در امر آموزش با من داشته و پا به پا، همراهیم کرده است.
 
در روز چند ساعت تمرین می‌کنید و آیا از تمرینات احساس خستگی نمی‌کنید؟
 
روزانه به طور میانگین ۴ساعت تمرین می‌کنم و به خاطر علاقه زیاد به این رشته ورزشی، احساس خستگی نمی‌کنم و در موقع بازی نیز تمام تمرکزم به توپ و نوع حرکت است.
 
ورزش به درس و زندگیتان لطمه وارد نمی‌کند؟
 
با توجه به برنامه‌ریزی که توسط مربی و خودم انجام گرفته است تا کنون با مشکلی مواجه نشدم و هر کاری را در جای خود و به موقع انجام می‌دهم البته از بعضی چیزها هم باید کم کرد و یا گذشت مثل تماشای تلویزیون و یا حتی مهمانی رفتن و غیره اما از لحاظ درسی هم شکر خدا جزء دانش آموزان ممتاز هستم.
 
تا کجا می‌خواهید این ورزش را ادامه بدهید؟
 
تا هر جا که در توانم باشد پیش می‌روم، بعد از رده نونهالان به نوجوانان و جوانان فکر می‌کنم و تا هر رده سنی که بتوانم ورزش حرفه ای را ادامه خواهم داد.
 
چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟
 
امیدوارم تا رده بزرگسالان، همچنین در رنکینگ یک تا ده که در کشور بوده پیش بروم و به یاری خدا و حمایت مسئولین شهرستان در آینده به عنوان نماینده پینگ پنگ ایران در المپیک شرکت کنم.
 
تا کنون چه مقام ها و افتخاراتی را کسب کردید؟
 
 در استان مقام‌های زیادی را کسب کردم و در کشوری در سال ۱۳۹۳ در مسابقات دسته برتر نونهالان کشور جزء هشت بازیکن برتر کشور شدم  و در سال ۹۴ در مسابقات قهرمانی کشور مقام سوم را کسب و برای اردوی طرح هوپس آسیای میانه که در کشور قزاقستان برگزار شد انتخاب شدم که این اردوی شش روزه زیر نظر مدرس فدراسیون جهانی (الکسی) برگزار شد و در پایان اردو بین شرکت کنندگان حاضر مسابقه برگزار شد و مقام سوم را بدست آوردم .
 
در سال ۹۵ در مسابقات آموزشگاهی کشور، قهرمان دوبل آموزشگاهی ابتدایی در قم و نایب قهرمان انفرادی شدم  و در ۲ دوره از مسابقات آزاد دسته برتر نونهالان کشور افتخار کسب مقام قهرمانی کشور را داشتم.
 
فکر می‌کردید چنین مقام‌هایی را کسب کنید؟
 
با توکلی که به خدا داشتم و با توجه به تمرینات و آمادگی لازم که داشتم این توانایی را در خود می‌دیدم که می توانم موفق باشم.
 
آیا امکاناتی که در اختیار دارید کافی است؟
 
امکانات که کافی نیست و متاسفانه تعداد دختران ورزشکار در رشته تنیس روی میز در خمین زیاد نیست که بتوانند سالن اختصاصی در اختیار دختران قرار دهند اما با این وجود حداکثر استفاده را از حداقل امکانات می‌کنیم.
 
موفقیت را در چه چیزی می‌بینید؟
 
در درجه اول یاری و لطف خداوند متعال و اعتقاد دارم که در زندگی باید شاداب و سالم بود تا بتوان راه را ادامه داد و همچنین به اوامر و حرف‌های والدین گوش داد و از زحماتشان قدردانی کرد.
 
سبک خاصی در بازی دارید؟
 
سبک خاصی ندارم به موقع حمله می‌کنم و کنترل خوبی در بازی دارم و سعی دارم در آینده بیشتر با روش حمله‌ای بازی کنم.
 
شیرین‌ترین خاطره ورزشی شما؟
 
خاطرات خوبی از شرکت در مسابقات دارم که از جمله به بازی‌های طرح هوپس آسیای میانه در کشور قزاقستان می‌توان اشاره کرد که با شیرینی برای من تمام شد.
 
وضعیت تنیس روی میز در خمین چگونه است؟
 
بیشتر بازیکنان اعزامی از استان مرکزی در رده‌های سنی مختلف به مسابقات کشوری از شهرستان خمین هستند و خوشبختانه در سطح کشور هم  مقام‌های برتر را داشتند.
 
عضو تیم ملی هستید؟
 
عضو تیم ملی ایران ۳ هستم، چون در رده نونهالان تیم ملی تشکیل نشده و اعزامی هم انجام نمی‌گیرد، امسال هم با توجه به این که نفر اول نونهالان ایران بودم و نفرات اول تا سوم نو نهالان در مسابقات بین المللی کاپ فجر که در کشور برگزار شد به عنوان تیم ملی نوجوان ایران ۳ در مسابقات شرکت کردم.
 
چه پیامی به خانواده تنیس روی میز دارید؟
 
به سهم خودم به خاطر تحول و تحرکی که در فدراسیون تنیس روی میز کشور توسط آقای قارداشی بوجود آمده تقدیر و تشکر دارم و بسیار خوشحالم و امید دارم این گام‌های موثر که برداشته شده است و تلاش در این رشته در بخش بانوان نیز ادامه داشته باشد.
 
چه درخواستی از مسئولین دارید؟
 
من به شخصه نقص‌های زیادی در ورزش بانوان شهرستان احساس می‌کنم که یکی از آنها نبود امکانات هست، با این وجود اداره ورزش و جوانان شهرستان و همچنین هیئت ورزشی پینگ پنگ تلاش زیادی می‌کنند که دختران و بانوان در این رشته بتوانند پیشرفت کرده و مقام کسب کنند.
 
حرف آخر؟
 
در پایان سپاس ویژه از خداوند دارم به خاطر عنایتی که در حق این جانب روا داشته و همچنین از مسئولین شهرستان، اداره ورزش و جوانان خمین و هیئت ورزشی پینگ پنگ استان مرکزی و شهرستان خمین تشکر می‌کنم  و همچنین قدردان زحمات پدر و مادرم  از ابتدا تا الان برای پیشرفت و ادامه مسیر از لحاظ مادی و معنوی هستم چرا که همه هزینه‌ها و  بارمالی شرکت در مسابقات به عهده پدرم بوده و حمایتی از جایی نداشتم.
ارسال نظرات