خبرهای داغ:
نخست‌وزیر عراق گفت که جنایت حلبچه شاهد زنده‌‌ای برای آنچه است که رژیم بعث علیه مردم انجام داد.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۳۰
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق روز پنجشنبه طی سخنانی گفت که سالروز جنایت شهر حلبچه، به قدرت و وحدت عراق می‌افزاید.

العبادی در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و نهمین سالروز بمباران شیمیایی حلبچه افزود: ما با حزن و اندوه فراوان، یاد و خاطره جنایت‌های رژیم دیکتاتوری سابق که جنایت حلبچه را مرتکب شد و هزاران شهروند عراقی کرد را با سلاح‌های شیمیایی به قتل رساند، گرامی‌ می‌داریم. آثار این جنایت شاهد زنده‌‌ای برای آنچه است که رژیم بعث علیه مردم انجام داد.

العبادی افزود: ما با نسلی از تروریست‌ها مبارزه می‌کنیم که امتداد رژیم بعث هستند. ما در نبرد با آن‌ها پیروز شدیم و این پیروزی را با دفاع از مردم و آزادیشان تقویت خواهیم کرد.

16 مارس 1988 میلادی (26 اسفند 1366 ه.ش) علی حسن المجید التکریتی یکی از فرماندهان نظامی رژیم صدام به دستور وی با بمب‌های شمیایی از زمین و هوا حلبچه و روستاهای اطراف آن را هدف قرار داد که در پی آن  حدود 5 هزار نفر کشته و حدود 10 هزار نفر زخمی شدند. صدها تن دیگر نیز بر اثر عواقب، بیماری‌ها و نقص جسم در هنگام تولد در سال‌ها پس از حمله کشته شدند. حادثه‌ای که به صورت رسمی به عنوان نسل‌کشی شناخته شد و به عنوان بزرگترین حملهٔ شیمیایی مستقیم به یک منطقهٔ شهرنشین در تاریخ باقی‌مانده‌است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها