امام جمعه شهرستان قدس با توجه به مسئله انتخابات گفت:مسئله انتخابات برای نظام حیاتی است،لذا فردی را انتخاب کنید که وجودش به ضرر انقلاب نباشد و از ین رو با فکرو اندیشه انتخاب کنید.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۵۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، از غرب استان تهران،امروز حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های نماز عبادی-سیاسی این هفته شهرستان قدس،ضمن رعایت تقوا و حدود الهی،با توجه به ایام نوروز و دید و بازدیهای پیش روی، به مسئله صله رحم،در اسلام اشاره کرد وتصریح کرد:منظور از صله رحم، فقط دیدار اقوام نیست، بلکه مفهوم گسترده تری را در بردارد.

وی اضافه کرد: مهم ترین شأن این است، که در حد توان و امکان، به یاری رساندن و رفع نیاز بستگان خود بپردازد اگرچه برخی از آنها عقیده و مشرب فکری یکسانی با ما نداشته باشند و نکته مهم این است که این رابطه و پیوند همواره حفظ شود،زیرا صله رحم موجب افزایش عمر و غمها را از دل انسان بیرون میراند.

میر احمدی در بخش دیگری از خطبه های اول عبادی سیاسی به نتایج زیان بار حسادت در دین مبین اسلام پرداخت  وافزود:حسادت می تواند در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی بازتاب ها و واکنش های متضاد و خطرسازی را بیافریند که قرآن کریم به صراحت در جاهای مختلف به این مسئله توجه داده و با بیان مصادیق عینی و تأثیرات مخرب و زیانبار آن کوشیده تا شخص را برای رهایی از این رذیلت اخلاقی و نابهنجاری زشت به تلاش و تکاپو وا دارد.


 امام جمعه شهرستان قدس در ادامه افزود:حسادت ایمان انسان را میخورد،طوری که آتش هیزم را میخورد و غیر از زغال چیزی باقی نمیگذارد.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس در خطبه های دوم عبادی-سیاسی،به اجر و پاداش جوانان مدافع حرم در دفاع از حرم آل الله پرداخت و تصریح کرد:یک جوان برای مملکت عزت و شرف را می آفریند و یک جوان دیگر ذلت و خواری را.

میرا احمدی،در این باره  اضافه کرد:شهدای دفاع مقدس از اجر بالایی برخوردار هستند، اما شهدای مدافع حرم اهل بیت اجرشان بالاتر از شهدای دفاع مقدس است،زیرا  شهدای دفاع مقدس در کشور خودمان دفاع می کردند ولی شهدای مدافع حرم بیرون از مرزهای کشورمان و در کشورهای عراق و سوریه از اسلام دفاع می کنند و آن هم در دنیای امروزه که بسیاری از جوانان به اعتیاد و سرقت و کارهای خلاف قانون روی آورده اند و ذلت را نصیب مملکت کرداه اند،اما شهدای مدافع حرم جانشان را به دوش گذاشتند و برای دفاع از حرم آل الله به سرزمینهای شامات رفتند.

امام جمعه شهرستان قدس ،در ادامه به مناسبتهای پیش روی در روزهای آینده اشاره کرد و گفت:روز یکشنبه میلاد با سعادت فاطمه زهرا(س)میباشد و همه بانوان کشور باید از این خانم الگو بگیرند،زیرا این خانم بزگوار هم فرزند داشت و مادر بود و بانوان ما ببینند که این بانوی بزرگوار اسلام هم  خودش وفرزندانش را فدای اسلام کرد.

 میر احمدی در ادامه معرفی مناسبتهای روز آتی ،به حمله مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه،در سالروز شهادت امام صادق(ع)اشاره کردو بیان داشت:با این حمله مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه و شهادت جمعی از طلاب،نامه اعمال خودشان را پاره کردند،زیرا قیام ۱۵خرداد رقم خورد وامام عزیز ما با ندای الله اکبر،انقلاب مقدس جهموری اسلامی را به مردم معرفی کرد و امروز گسترده بودن آن را در اسلام میبینیم.

میر احمدی در پایان خطبه های خود،به مسئله مهم انتخابات پرداخت و متذکر شد:با توجه به اینکه مسئله اتخابات یه امر حیاتی در پیکره نظام مقدس اسلامی است،لذا مردم باید با فکر و اندیشه انتخاب کنند، مبادا فردی را انتخاب نمایند،که وجودش برای نظام خطر ساز باشد.
ارسال نظرات